Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-08, 12:24   #1
giovanni71
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 224
Standard Aln663 trenitalia

WORK IN PROGRESS













giovanni71 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-07-08, 13:39   #2
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Verry good!
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 09:41   #3
giovanni71
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 224
Standard

giovanni71 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 12:20   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

now that looks great!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-04, 19:55   #5
giovanni71
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 224
Standard

giovanni71 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 09:52   #6
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Question

Citat:
Ursprungligen postat av giovanni71 Visa inlägg
Do you leave optimization until last because there are many unnecessary polygons and points in this model.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 12:51   #7
giovanni71
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 224
Standard

??????????????????????:confuse d:
giovanni71 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 17:21   #8
Henrik L
Tidigare Metal_henke
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Do you leave optimization until last because there are many unnecessary polygons and points in this model.

/Anders
KMW, vad menar du? Han verkar inte förstå..
__________________
|Henrik L
Henrik L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 00:12   #9
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 263
Standard

It´s easy to see the relationship to Swedish dmu Y1 which is based upon Aln668.

Btw, it´s really great models you´re making. Fantastic to see how the work progress from a single cube to a complete engine, wagon or railcar.

Many thanks!

/Micke
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 22:27   #10
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Lightbulb Optimising model

Citat:
Ursprungligen postat av giovanni71 Visa inlägg
??????????????????????:confuse d:
Okay, I will try to explain with an example from your latest pictures.
Look at the front around the windows, especially the wall section above and below the windows that I painted yellow.
The points along the straight edge above and below the yellow fields can be welded to the point next to it reducing the model by one polygon for each weld.
Sorry for the bad drawing quality in the second picture but I hope you get the idea.
Not much per weld but there are lots of this in that model and the total can be quite substantial.

Since it is a flat area the welding of points will not change the overall shape but reduce points and polygons.
Welding of points can be continued everywhere you have several points in a straight line and the polygons have parallel normals (face the same direction).

There are some commands in 3D Canvas that can help with this.
You have the welding tools operating on points and you have the Optimize Object Geometry operation which you should try first.
Texturing should be done after optimisation or you might have to redo the texturing.

/Anders
Bifogade bilder
Filtyp: jpg before.jpg (13.1 KB, 213 visningar)
Filtyp: jpg after.jpg (14.0 KB, 213 visningar)
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 10:17   #11
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Looking at the side view here there are lots of not needed points that can be joined.
All the straight lines between windows and floor can be optimized away without sacrificing anything.
The lines are from details in the front but there is no need to have all this detail on the sides.
Uppermost section of the front, the lower straight line has lots of points that does not do any good for the model.
Same thing with house for the roof mounted light.
Do you use creasing in 3D Canvas? Same as smoothing groups in 3d Studio. Shading of texture that allows a smooth surface with less polygons.
Getting a nice curved surface without creasing is difficult and takes lots of polygons.
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 12:58   #12
giovanni71
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 224
Standard


I'm sorry but as there is an error of photography, canvas when you are behind all those lines will overlap here, then you must not only treat the initial screen are those that have reduced and removed the unnecessary points, beginning the coffin was by 6400 after cleaning the polygons to 2100 polygons reduced or eliminated because all the points are not necessary
giovanni71 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 14:26   #13
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

That sounds better cause there were a lot of points and polygons in your first pictures.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 17:50   #14
giovanni71
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 224
Standard

giovanni71 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-16, 13:46   #15
giovanni71
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 224
Standard

work in progress
giovanni71 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009