|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-01-05, 21:30 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Har någon här provat tågsimulatorn Railsim?
För något år sedan hittade jag tågsimulatorn Railsim DB på Internet. Jag laddade hem den och körde för glatta livet. Köpte efter ett tag Railsim CH som kör på vänster sida istället för höger, precis som i Sverige alltså. Allt fick plats på en 1.44Mb diskett!!
Grafiken kan man säga en hel del om, den är inte den bästa. Men det är kul att man i slutet av varje körd rutt får en poäng som bedömmer hur man kört. Likväl får man ett diagram i slutet som visar om man körde för fort eller för sakta. Diagrammet visas från startpunkten till slutpunkten i rutten. Det är något jag saknar i MSTS. För er som inte testat och vill prova på en annorlunda tågsimulator så är den numera gratis och kan laddas ner här: http://www.railsim.de/englisch/RSframeE.htm. För dig som hellre vill ha lite koll på lagda tågvägar och signaler är TrainDispatcher något att titta på: http://www.railsim.de/englisch/TDframeE.htm. Till sist: MSTS är klart överlägset Railsim men det är kul att köra lite Railsim ibland ändå tycker jag. Mvh R o g e ® |
|
2003-01-05, 22:33 | #2 |
Senior Member
Reg.datum: Sep 2001
|
Jag har det och jag måste säga att det är rätt realistiskt trots allt! Går ju att köra t.o.m. på en 486:a!
Robert Sand |
2003-01-05, 23:28 | #3 |
Medlem
|
Vi hade den ute på DL för nåt år sen var ganska kul faktiskt
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Någon som vill ta över??? | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2004-03-09 21:30 |
Någon som har tips om någon ratt?? | prymikom | Off-topic | 1 | 2003-12-22 20:58 |
Någon som diggar bilspel? | GT | Off-topic | 5 | 2003-01-06 20:49 |
Någon som provat den här? | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-12-06 16:15 |
Vill någon ha dessa skyltar? | mikaelw84 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-08-31 01:31 |