|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-07-20, 22:32 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
CW-RC + Ljud
Hallo
Ett par frågor bara Finns det någon som är exceptionellt grym på att göra ljud? Finns det någon som vet hur man får in nya ljud i KRS/RW Gillar inte alls det nuvarande ljudet, orginal och skitjobbigt. Passar ju inte alls RC-loket heller. Skulle gärna ge mig på det här nämligen Cheers |
|
2009-07-21, 17:37 | #2 |
Medlem
|
Ljudformatet i RS/RW är inget konstigt, går bra med vanliga wav-filer.
Problemet är att få tag på bra inspelningar att använda. /Anders |
2009-07-21, 17:46 | #3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Ja, jag håller med. Jag har hytt-åkt i en Rc6:a och ljudet från DB 101 är inte särskilt likt. Vore kul med riktigt ljud.
2009-07-21, 18:32 | #4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Sen är ju bara Rc-loket, släppt som en Beta-version.
Så med lite tålamod, så blir det nog bättre på den punkten också.
2009-07-22, 18:34 | #5 | |
Medlem
|
Citat:
Hade grym chans att spela in T43 + biltransportvagnar. sket ju sig.... Ok så beta innebär att loket inte är komplett förrens hytt + ljud finns? vilket innebärr att det redan utvecklingsplaner på den fronten? kommer iaf ihåg ljudet från MSTS. Var riktigt bra. porta från den? |
|