![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Jag har suttit och börjat tröttna på ljudet i X2:an i MSTS. Den använder ju Acelan:s ljudfiler och de är efter filmklipp på youtube från X2:ans drivenhet inte ett dugg lika. Så har någon något tipps på passande ljud till X2 drivenhet?
![]()
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
Ingen som vet något, ungefär som jag hade planerat då...
![]() http://www.trainsim.com/kdl.php?fid=7025 ![]() EDIT: Sen har väl X2000 viss släktskap med amerikanska Acela Express som är med i MSTS? Den använder ju orginalljuden som jag har hört ska vara exeptionellt dåliga, jag hittade uppdaterade ljud på train-sim.com. Jag har dock inte tillgång till någon dator med MSTS just nu, så jag kan tyvärr inte testa, men detta kanske kan vara något? ![]()
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2009-08-14 klockan 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Hej!
Mitt ljudminne är inte av bästa slag och jag har inte suttit i X2-hytt sedan november 07 så ta mitt omdöme med en nypa salt. Jag tycker inte TGV-ljudet påminde om X2, kanske lite likt i högre hastigheter möjligtvis. Acelan är nog snäppet mer likt bortsett från att den låter i princip likadant oberoende av hastighet. Det som saknas överlag i hyttljuden är vindbruset. Sedan är ljudet ju naturligtvis också olika om man kör från manövervagnen eller drivenheten. /Micke |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Ja, men med de uppdaterade ljuden till Acelan stod det att motorljudet var förbättrat och vindbrus tillagt. Sök på "Acela" på train-sim.com i kategorin MSTS Sound. Så kan du testa de ljuden.
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Går det att blanda två olika ljud då? Om det går, så kanske det skulle passa med TGV-ljud
och det uppdaterade Acela-ljudet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Edit: Nu har jag testat och det verkar OK. Något mer vindbrus kunde det kanske vara. Den filen som bara innehöll vindfiler var dock inte så bra. Jag fick något slags störigt pulserande ljud vid körning. Använd den senaste, elecsnds.zip. /Micke Senast redigerad av mibl den 2009-08-15 klockan 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Ok, så det var likt X2? Annars finns det en hel del otroligt välgjorda italienska tåg på denna sida: tranimania.it . Du får leta dig fram till MSTS Downloads-delen och titta på delen för fullständiga tågset (typ Treni Copleti eller något sådant). Jag har testat ett tåg som heter ETR500 som hade väldigt bra ljud, det kanske påminner om X2? Sen undrar jag vilket ljudpack i elecsnds.zip som du använde. Det finns ju tre olika mappar, Acela, HHP-8 och GeneralEMD.
![]()
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jag använde Acelan eftersom det är det som används av X2000 i MSTS. Om det låter likt X2 irl vill jag låta vara osagt men jag tycker som sagt att det låter OK och det duger för mig. Det lilla jag kommer ihåg av ljudet i en X2-hytt är mest vindbrus. Youtube-filmerna bekräftar ju också detta till en del.
/Micke |
![]() |
![]() |