![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Hej! Nu är den snart här; för första gången i Trainz världen: Göteborg City -spårvagns nätet! Rutten har RELASE datum: Den 3 Oktober(beräknat?).
Men så länge så kan ni vara förberedda genom att läsa vad du behöver/ska göra ( här är hela utdraget från manualen till Göteborg City): ![]() ![]() ![]() -------------------------------------------------------------------------- INSTALLATIONS MANUAL FÖR GBG CITY Vol:3.3 av MARKUS WALLGREN, ((GBGtram))från GÖTEBORG. DETTA BEHÖVS FÖR ATT KUNNA KÖRA GÖTEBORG CITY Vol:3.3 >Rutter/banor: - Modula City( betalningsvara kostar ca:200kr, men det är värt det!) - Amsterdam Tram day+ Amsterdam Tram 4 Sp2 ( laddas ner från CMP) - Svenska Tåg 2004-2005 (laddas ner gratis från banbyggarnas hemsida) - Stockholms tunnelbana ( obejk därifrån, kan laddas ner från länk via forumet)OBS, den banan innehåller mkt svenska material och det kan krävas över 100MB att ta hem! -------------------------------------------------------------------------- > Material/Objekt/föremål - [De flesta material är från Svenska Tåg 2005 som du ska ha laddat ner] - Svenska vägmärken(UM,VM mm gjorda av Bengan på 3-d forumet, går att ladda ner där , kolla på downloads trainz). - Animerade Rulltrappor/hiss: Animated Up Down Escalator No People KUID:119746:28167:1 , Animated Up Down Escalator with people KUID:119746:28185 , Animated Working Elevator KUID:119746:28186 <<>> Det kan förekomma fler föremål som inte står man sök på Kuild nummret så får du en träff på CMP om inte kontakta GBGtram på markus-d-w@hotmail.com --------------------------------------------------------------------------------- > SPÅRVAGNAR som behövs laddas ner: - NAMN: gtberlinerhinten, gtberlinermitte, gtberlinervorn är de gula vagn som påminner om M31:an i GBG, se även videon på : http://www.youtube.com/watch?v=NQYLzqNUcfE - Namn: gbg 1,2 och 3 det är Den blå Göteobrgska vagnen av Ekan. Den finns att ladda ned på forumet på :gbg spårvagn i downloads! -------------------------------------------------------------------------------- ! VIKTIGT! VILLKOR FÖR ATT ANVÄNDA GÖTEBORG CITY Vol:3.3 Rutten är en så gott som exakt kopia av Göteborg och är byggd av Markus Wallgren som ( om 2 år)ska utbilda sig till Spårvagnsförare i GBG. §1: Du får köra rutten som en vanlig bana, men den är byggd för spårvagnar. §2: Du får inte göra om Göteborg City utan tillståd från tillverkaren ( Markus W.) §3: Du får inte heller gör om banan och lägga upp den på någon annan hemsida/forum. §4: Du får däremot med tillståd endast lägga till föremål som en känd byggnad eller liknande, och sen med tillstånd ladda upp banan men då via GBGtram. Tack för du följer dessa villkoren de gör så att allt detta kan vara en "freeware"/gratisvara( undantag för Modula city). -------------------------------------------------------------------------------- VAD HÄNDER NU? Tro inte att De blir de sista du ser av Göteborg City på Trainz, de finns planer på att göra en riktig FREEWARE så att alla objekt är gratis och även försöka med de kändaste byggnaderna i GBG som: - Ullevi - Läppstiftet - Gårda Vagnhall - Posidon - Gårda affärsskrapa - Lisebergstornet - Gothia Towers - Älvsborgsbron - Götaälvbron Är du intresserad att vara med och medverka i Den NYA GÖTEBORG CITY Vol:3.33? Är du proffs på Gmax, så vad väntar du på lämna gärna instresse för ett sammarbete till: markus-d-w@hotmail.com så kommer ditt namn med! Så bygger VI GÔTEBÔRG!!! Tack för din uppmärksammhet och kör lungt i Världens största spårvagns stad: GÖTEBORG!
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hej alla spårvagns "gillare". Jag har fått över 10 förfrågningar om att lägga upp en del föremål som kommer från GBG City....
Här är några objekt och ytligare ett tack till Ekans snygga M29. Gs signal 1 och 2 är dom GBG:ska spårvägssignalerna och de tre andra är ekans ommålade M29, alla 3 delarna behövs.
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-10-01 klockan 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Tack så mycket för signalerna Markus
![]() Ska nu fortsätta med min Göteborgsrutt och om några dagar ska jag ringa till Göteborgs Spårvägar och fråga om Prao ![]() Kan knappt vänta tills att ladda ner din rutt ^^ Ha en fortsatt trevlig dag.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
okej, kul men du klarar dig till lördag den 3 oktober. hoppas jag...
![]() Gällande praktiken på GS, jag har skickat lite info om den via din privata mail här på forumet. ![]() Om KNAPPT 48 TIMMAR FINNS GBG CITY V.3.3 HÄR ATT LADDA NER, PS: jag vill påminna ALLA igen att man behöver Modula city ( alla stationer och en del Cityspår kommer från M.C.) ![]() finns på www.trainzland.com Oj, nu e de 47 timmar och 30minuter kvar, hehe.........
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
En fördel för alla Ts09 ägare är att modula city finns med inbyggt i trainz. vissa saker kanske är dolda och kanske lite missing kuids kan man väl få, men, jag läntar också till release datumet med gbg city!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
tjha de vore ju nice om de va så men du vet ju att trainzland som har byggt och skapat M.C. vill tjäna pengar på oss men jag har planer på att göra en free-ware utan modula city. Som versionen GBG CityV3.33 free-ware.
Men inte under detta året tror jag... Jaha nu e det knappt 45 timmar kvar till realse , anledning till att jag har realse är att jag drar linjerna på Hud-kontrollen, de tar ju många timmar linjer klara: -Lisebergslinjen - 3 - 6 - 7 - 11 ................45timmar kvar alltså.......
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
|
![]()
Äntligen en bana i Göteborg som man kan! Du har fått min respekt för denna banan iaf! Bra jobb!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Undrar var man laddar ner: gtberlinerhinten, mitten och vorn...
Eller finns de ej ute än ? ![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Beroende på vilken GT-verision du menar. Har inte åkt med den tyska spårvagnen som jag tror du menar (GT6 kanske?), men en KT4D har jag åkt. Längtar mycket tillbaka till Berlin. Suck! Det var så kul där nere.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Syftar på den som omnämns i första inlägget.
Står att två spårvagnar behöver laddas ner, den ena liknar M29:an. Den andra, som är den jag tänker på, liknar M31:an. Finns med i filmen på YouTube, den gula m. låggolvsdelen. Finns denna för nerladdning ?
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Menar du de oranga (gula då) GT6 vagnarna, om du menar http://www.youtube.com/watch?v=NQYLzqNUcfE vagnarna med en silver vagn i mitten så har jag ingen aning vad de heter och den silvriga vagnen i mitten? (den som kommer med "betalade" modula city)
![]() Förresten Silvriga vagnen finns med i Modula City i TRS 2009 ( i själva spelet )
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz Senast redigerad av trainz2007 den 2009-10-02 klockan 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej, den gula vagnen heter berlinerGt6 och mitten delen den silvriga är från modula city (låggolvsdelen)som du säger , men nu finns en bättre version av M31:an sök på BN UD och sedan laddar du ner dom lättaste via CMP, och sedan ska du välja :
- BN UD LRV A renov ( främmre settdelen) - BN UD LRV Lf mittdelen, låggolv - BN UD LRV B renov dessa är grå/vit men om du vill måla om den så var god och medella GBGtram, Tack! Den som liknar M29:an/är M29 finns längre upp här i tråden, Cdp-filer 3st! Den gula laddas lätt ner på tyska Tågforumet: http://www.trsberlin.de/wbb/index.ph...Data&dataID=29 Vill du veta ngn mer snabbt? Just idag mellan klockan 21:50-23:30 kan du chatta Med Markus Wallgren /GBGtram om frågor och objekt till GBG City. Chatten på msn är : markus-d-w@hotmail.com
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Nu lägger jag upp den de är alllt som jag kunder rädda, tyvärr försvann sessionen så att man kan däremot köra den, men inga linjer eller ngn finns de ngt sett som man kan återställa trainz förutom backup så kan du väl meddela mig det, Tack!
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Dags att installera 2006 spelet igen då och se om jag kan fixa den men chansen är liten =/
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz Senast redigerad av trainz2007 den 2009-10-03 klockan 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
den filen jag bifoga vara rätt, jag han att spara det innan de "sparades bort"snacka om TUR! Så ladda ner den om du gillar GBG och linje 8 och 13 han jag inte klart! Men de kan jag försöka fixa!
För er som lyckas att köra den får gärna kommentera här om vad ni tycker (och om jag ska göra om ngt). OBS! Om du har kuild som fattas, garanterat att du får upp ett par, trainz2007 fick över ca:1000st! så fråga mig på MSN eller via detta inlägget så svara jag inom några timmar! Kör lugnt nu i Göteborg!
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-10-03 klockan 23:48. |
![]() |
![]() |