![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Jag har tänkt skapa nattågsaktivitet Hamburg - Köpenhamn till DK2000H. Nu har jag två frågor:
Var kan jag hitta följande vagnar? * BDcm * Bvcmz * DWLABm * WRm * WLABmz * Bomdz Jag vet inte riktigt hur vagnarna ska vara målade, bolaget heter City Night Line. Men de kanske använder DB-vagnar? ![]() Sedan en till fråga till. Irl används DB101-lok mellan Hamburg - Padborg. I Padborg är det byte till DSB litra EA. Jag undrar då om det går att byta lok i en aktivetet? Det vore ju kul att få växla runt på Padborgs station och så... Om det inte är möjligt, då får jag nog vara lite orealistiskt och använda litra EA hela vägen. Det är ju ändå det som används under större delen av resan och dessutom vet jag inte om något DB101-lok som är freeware. Tacksam för hjälp! ![]()