Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-01-11, 14:20   #1
DV12
Senior Member

Reg.datum: Apr 2002
Skicka ett meddelande via MSN till DV12
Standard Battlefield 1942

Hej!

Jag köpte Battlefield 1942 igår och jag har en del frågor om det.
Jag spelar som bäst bara singleplayer.
Det där med Spawn point som man måste välja då man dött eller börjar kriget är det verkligen nödvändigt att vara tvungen att vänta ca 18-10 sekunder föränn man sliper med i kriget eller kan man få bort vänte stunden så man kan delta direkt utan att behöva vänta?

Och hur skall man få soldaterna att lyda vad man säger per radio åt dem? Dom springer nästan bara omkring och gör vad de vill. Jag menar jag skulle vilja få ut så mycket som möjligt av spelet, just nu springer jag nästan bara ensam omkring och försöker knäppa fienderna. Och det är väl inte meningen med spelet eller?

Så..alla tips angående Battlefield 1942 är hjärtligt välkomna!

DV12 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-11, 14:33   #2
Nicke_123
Senior Member

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Hej DV12!

Ja hadde samma problem i början me solaterna men sen kom de massa patchar som gjorde att de vart mycke bättre de tycker iallafall ja så nu anfaller min solader också dom andra men att få dom att lyda via radion de har ja inte lyckas me än ja tror att den är mest för online spel där är den jätte bra att ha

M.V.H Nicke!

Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-11, 14:36   #3
Nicke_123
Senior Member

Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Glömmde säga vart du kan ladda ner allt

http://www.ea.com/eagames/official/b...jsp?state=1111

M.V.H Nicke!

Gammal 2003-01-11, 19:44   #4
DV12
Senior Member

Standard

Tack för tipsen nicke.

En annan sak jag kom att fundera på. Skall det verkligen vara så tyst under kriget, jag menar det hörs ju bara det allra nödvändigaste såsom ens eget gevär, men om en fiende pansarvagn skjuter precis bredvid en hörs ingenting. Andra ljud såsom vindens sus, fågelkvitter och andra ljud som höjer spelkänslan finns inte heller med. Med andra ord så är hela spelet en värld av tystnad. Nu undrar jag att är det bara jag som upplever detta eller är det samma sak åt er. Och ja jag har kollat i options under sound. Jag hoppas verkligen att inte spelet är så här tyst på riktigt för ett krigsspel utan ljud är inget krigsspel. Om det verkligen är såhär tyst så ångrar jag bittert att jag köpte skitet.

Gammal 2003-01-11, 20:05   #5
DV12
Senior Member

Standard

En annan sak som jag också retade mig på var slaget på den där ön där japanderna anfaller, ön som kommer som tredje då man spelar campaign. Enligt en film som jag såg på internet skulle kriget där var väldigt maffigt och stort och häftigt med massor av soldater. Men hur var det i verkligheten?..Jo ett trist tråkigt slag där ingenting hände helt utan action några få landstignings båtar kom iland och ut ur dom steg en soldat och det var allt. Pluss några pansarvagnar. I filmen var det massor av soldater som krigade och sköt. Hur gör man så att det blir så? och sedan det har med ljudet inte en enda effekt under hela kriget som tyder på att det är krig. om spelet är så här skit så ångrar jag verkligen att jag köpte det.

Gammal 2003-01-11, 20:27   #6
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Citat:
quote:
En annan sak som jag också retade mig på var slaget på den där ön där japanderna anfaller, ön som kommer som tredje då man spelar campaign. Enligt en film som jag såg på internet skulle kriget där var väldigt maffigt och stort och häftigt med massor av soldater. Men hur var det i verkligheten?..Jo ett trist tråkigt slag där ingenting hände helt utan action några få landstignings båtar kom iland och ut ur dom steg en soldat och det var allt. Pluss några pansarvagnar. I filmen var det massor av soldater som krigade och sköt. Hur gör man så att det blir så? och sedan det har med ljudet inte en enda effekt under hela kriget som tyder på att det är krig. om spelet är så här skit så ångrar jag verkligen att jag köpte det.

har mp-demot, med denna bana...jag vet, det blir lite konstigt, men du som har hela kan spela oline mot 63!! andra spelare. på detmot är det bara 31 man kan spöa skiten ur...

/Leoj

ps. gå in på www.gamespyarcade.com och lagga ner GameSpy arcade, som är en...svårt att beslriva, men man kan spela det flesta spel där, även demos .ds

leoj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-11, 20:30   #7
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

fråga: Och hur skall man få soldaterna att lyda vad man säger per radio åt dem? Dom springer nästan bara omkring och gör vad de vill. Jag menar jag skulle vilja få ut så mycket som möjligt av spelet, just nu springer jag nästan bara ensam omkring och försöker knäppa fienderna. Och det är väl inte meningen med spelet eller?

svar: spelarna styrs av datorn och kan inte reagerar på dina kommandon, tyvärr, så de attakerar de fiender som dem ser och lever sitt eget liv...

/Leoj

Edited by - leoj on 11 January 2003 20:31:06
leoj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-01-11, 21:43   #8
Nicke_123
Senior Member

Standard

Man kan öka antalet spelare i singel spel så de blir en himla massa soldater men tänke på ju mer soldater de är i spelet desto mer dator/grafik kraft behövs om du vill kan ja beskriva lite mer hur du göra det DV12

M.V.H Nicke!

Gammal 2003-01-12, 10:48   #9
DV12
Senior Member

Standard

Jo snälla säg hur man ökar antalet soldater så att det verkligen känns att man är på ett slagfält. Och vad heter filen som ökar soldaternas intelligens som du tipsade mig om?

Gammal 2003-01-12, 13:41   #10
Nicke_123
Senior Member

Standard

Hej igen!

Dra upp dom här två så får du mer soldater ja tror att ja hadde 50 soldater i varje lag då känner man sig inte ensam.

För att soldaterna ska va lite mer sugna på att strida så måste du ladda ner pacht V 1.1 och V 1.2 de finns på länken som du fick de finns även nu bana att laddad ner Coral Sea men den går bara att spela onlinespel.

De är bara att fråga om du fått nått problem eller om du behöver hjälp

M.V.H Nicke!

Gammal 2003-01-13, 16:48   #11
MagnusH
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till MagnusH
Standard

Bf är ju gjort för multi, och det är kungligt roligt!

MagnusH besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:14.