![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det har uppstått ett litet problem med övergångarna i v3 och tidigare gjorda landskap. Detta gäller alltså övergångar som lagts till banan med en tidigare version. Inte med nygjorda övergångar. Eftersom kontaktpunkterna till rälsen har flyttats i v3 så skapar spelet märkligt nog en ny extra spårbit automatiskt. Detta gör att bommarna inte fungerar på gamla banor.
Man kan dock lösa det genom att ta bort spårbiten (det är den som sticker ut en bit utanför själva övergången). Sen kan man koppla på rälsen på övergången igen. Beklagar extrabesväret men jag hade inte en aning om att spelet hittad på såna hyss. Om det blir ändringar av kontaktpunkterna igen så kommer dom få nya KUID istället. Fast jag hoppas vi slipper det ![]() /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Jag har med alla medel försökt att få bort denna spårbit men lyckas ej bommarna förblir nedfälda. HJÄLPPP!
Göran. GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Effter att ha köpt UTC så fungerar järnvägsövergångarna och en hel massa annat som bara krånglade så är det fler som har problem ned Trainz första spel som är vanligt i varuhusen, BYT upp dig.
Göran. GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Passa på med UTC, det finns inte många kopior kvar i Sverige och jag tror inte vi kommer att ta in fler. Vi hoppas att TRS2004 ska finnas att köpa till ett introduktionspris på (H)Julmarknaden och att den ska komma ut i butiker strax därefter.
Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med MSTS! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2003-02-17 09:59 |
Problem med att spara i RE | mikael512 | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-01-13 14:25 |
Xtracks problem | Pierre | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-12-21 11:48 |
Simulator Problem | gsmalbin | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-09-18 20:12 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |