![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag håller på med ett eget scenario där ett tåg ska köra från Ryde till Smallbrook, men första signalen (och de andra) visar bara rött.
Första signalen skyddar en växel, men växeln ligger rätt och det finns inga andra tåg på linjen bakom signalen. Ändå visar den rött? Någon som vet vad man ska göra?
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Testa att trycka på TAB. Då kanske du får tillstånd att passera signalen. Jag hade precis samam problem med ett expresståg från Oxford till London vid avgång från Reading, men då fick jag tillstånd förbi den röda utfartssignalen. Det var också eget scenario.
![]()
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jo, men även om man trycker på TAB så slår den inte om. Man får bara tillstånd att köra. Alla andra signaler visar tydligen grönt men det är en som jag måste trycka TAB på :/
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
testat att lägga om växeln framför ett par gånger ? har hjälpt mig i liknande situationer.
Hoppas det hjälper! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |