![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
|
![]()
Tar väl en till innan man börjar med allt som är gjort på Bengans bilder.
Tågab's TMY 110 (fd Inlandsgods 1132) EDIT: Min vana trogen så ska man ju glömma någonting (skyller på åldern igen, man kan ju undra hur gammal är man egentligen, över 100?). Jag har gjort en uppdatering (efter ett foto på en riktig boggie) på Aurans "tråkiga" orginalboggie, så installera först cdp-filen som heter "tagab tmy 110", och sen "nohab bogey ny", så blir det rätt boggie på loket.
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-03-16 klockan 02:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
(Ett redigt lok för en gångs skull som man kan köra och även se på en och samma gång.) TÅGAB TMY 110 körde vid ca 14.30 från Västervik till sammans med TÅGAB TMY 105 + med ett 6 vagnars timmertåg lite vagnar för sådan drag kraft brukar vara mellan 16 till 20 vagnar. Men på grund av TJUSTBANANS bakar här och där så väljer man att korta upp tågena i vinter efter att man byta banunderhållare från STRUKTON RAIL till (Banverket Produktion) som blev Infranord som inte har samma snöröjning. När STRUKTON RAIL hade underhållet så körde man med ett inhyrt lok från TJF Tjustbygdens Järnvägsförening med numer TJF Z43 429 TESSAN. Så på den tiden så var banan röjd med sopmaskin samt med TJF Z43 429 TESSAN.
![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |