![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Hej på er.
Som ny här på forumet (och oerfaren när det gäller tågsimulering) så skulle jag uppskatta om någon kunde tipsa om hur man kan ta sig förbi problem där ett lok låser en växel. Har letat både här o på Auran utan att finna svar. Jag har försökt skifta mellan olika signaler och dess placering men inget tycks hjälpa ![]() Ska enda sättet att komma förbi problemet vara att lägga in en trackmark som man går via o direkt därefter ett "release junction xxxx" kommando? Vet inte ens om detta skulle hjälpa alla gånger.... Lite om hur det ser ut. Tåg A ska in på ett stickspår mot vad vi kan kalla en liten bangård och måste därmed korsa ett huvudspår. Tåg B finns inne på den s.k. bangården och ska ut på det spår som Tåg A ska korsa. Tåg A har låst sin närmaste växel medan Tåg B "äger" resterande fyra växlar som de båda tågen ska passera. Enda sättet att lösa det hela är att manuellt beordra Tåg A att "release junction xxxx". Skulle förenkla om jag kunnat skicka upp en bild. Med till det krävs det tydligen en Url, och någon sådan kan jag inte få fram för tillfället. Mvh Leif Senast redigerad av Leif den 2010-03-22 klockan 17:03. |
![]() |
|