![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Man tackar Svenolov.. laddat ner filerna här nu och skall prova lite senare... Jag blir lite nyfiken här tror jag!!
-Du verkar vara en hejare på detta med AI... -Har själv ibland fått lite problem när man testat, och trots att som i mitt fall.. inte varit ett enda lok, vagn eller annat objekt i vägen så har inte det för-b tågsettet börjat rulla.. ..waiting för clearence... fasen heller, på vem då!! ![]() -Kollat spår, kollat växlar... justerat spåren.. justerat signalerna ..testat igen och sedan till slut fått växlat om manuellt.. och då minsann.. attans tågset.. -Ja, det är ju noga var man sätter signalerna också.. alltid noga!! -Men trots det... -AI lever ett eget liv ibland tycker jag! -Svenolov.. -Du kanske är en hejare på triggers också.. -Har svårt ibland för att fatta alla dessa konstiga engelska fraser och formuleringar... Bättre om Auran hade haft så kallade "if"-satser i sina script, eller då i fönsteruppläggen när man editerar, och man kan välja hur man vill gå till väga i t.ex vid en stor järnvägsknut. Jag hade nog kanske fattat bättre då... -Då ställer man bara sig i frågande-form när man editerar rutterna.. och då blir det genast lättare att få AI att fungera bättre! -Eller finns det några mer manualer på svenska om just detta. -Har du några tips Svenolov?? Slänger in en länk här till min karta som jag jobbat på sedan början av 2009!! Startade den med TRS2006 och nu fört över den i TS2009 sedan ett par månader!! -Men fick givetvis massa problem när man förde över kartan!! ..kuids och andra "obsoleta" och "mesh" konstigheter vid övergöringen! -Konstigt att dom inte förbättrar detta.. man får ju göra allt för hand!! -Tröttsamt!!! -Men trots det älskar jag att jobba i Surveyor!! håll till godo.. koolo ![]() Senast redigerad av koolo den 2010-04-06 klockan 03:09. |
![]() |
|