![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det här gäller egentligen problem hur skydda människor. Förutsättningarna: En station med två perronger och två spår som resenärer har att ta sig över på ett säkert sätt. Då krävs en fällbar bom - en ganska vanlig lösning.
Här ger STW Vägskydd många olika lösningar, främst två: Man kan lägga två Main för varje spår - trigger och signaler under var sin gemensamma hatt. Men hur gör man då med bommen? Kan den ha två namn - "svs-gate-aaa-1" resp. "svs-gate-baa-1" Ett alternativ är ett gemensamt Main - men då krävs tio siffror...! I förlängningen, skulle jag tro, får man då problem med stillastående tåg vid en av perrongarna. Jag har testat och bommen har fungerat - men lika förbaskat är jag åsnan mellan två hötappar. Nils Blid |
![]() |
![]() |