![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Jag kan inte lista ut hur man skall få skärmbilder från spelet RW Har tryckt på "PrtScn" men jag kan inte hitta dom.... Hur gör man?
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
När du tar screenshots i RW som använder sig av Steam kan du alltid köra ctrl+S (har för mig att det är kommandot) annars rekommenderar jag alltid Fraps, mycket användbart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jag har oftastvis klistrat in skärmdumpen i Photoshop eller vad man har, sen klippt till den till önskad storlek o smak. Lite knöligt, men om man ändå tänkte klippa till den må det vara hänt.
den andra varianten, som jag själv pinsamt nog inte provat än, är att trycka ctrl-S och då ska en bild hamnat i standard bildmappen. Hoppas det funkar... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Hej
Jag hade ju senaste versionen av Fraps v3.0.1, så den testade jag. Det blev gôrfina bilder Testade även filmfunktionen, det blev häpnadsväckande bra !! Filmen flyter perfekt utan minsta hack i full upplösning 1920x1200 Men filerna blir stora. Om man nu ger sig på att komprimera filmerna till mindre krävande format, så kanske det blir hackigt, jag vet inte än, men skall pröva och lägga upp en snutt på YouTube. Jag testkörde den sträckan som Pierre hade laddhack en gång per minut. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26305 Men dom uteblev helt, det flöt som smällt smör hela vägen, även på Fraps-filmen Tre bilder, förminskade till 1280x800 och kraftigt komprimerade i JPEG, men rätt snygga ändå ![]() Mina första bilder från RW ![]() EDIT: Länk till två filmer RW-rutten Oxford-Paddington och scenariot Rush hour run http://www.youtube.com/user/kvarndal.../1/l7iJ_FHjYbY Se dom gärna i HD 1280x720 Inte så roliga kanske, men man ser att det flyter bra, trots all komprimering
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-07-11 klockan 04:08. Anledning: Lade till länk till YouTube |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kul att höra att RW flyter på bra för dig Hawk! Men hade inte du en Raptor disk? Vi kom fram i tråden att en 7200rpm inte räcker till riktigt...tyvärr.
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Men det är bara systemet jag har på Raptorn. MSTS och RW har jag på en Samsung 500Gb F3 med en platta Men Trainz vill inte ligga där ![]() Det finns ingen plats för spel på Raptorn !
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Detta va häftigt
![]()