![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Slänger upp lite bilder på min bana, det är min första så den är väl inte jättefin precis, hehe. Här är bilder från den station man börjar köra ifrån:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
En bra början får jag säga fortsätt och bygga så kommer du lära längs vägen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag kommer att kolla lite hur andra banor ser ut för att få idéer till min bana, jag ska försöka göra den så bra som möjligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Ser bra ut, ett litet tips i all välmening bara. Om du gör landskapet lite mer kuperat så ser det mer verkligt ut. Dessutom är växel 79 lite väl skarp, om du gör om den lite kommer det se snyggare ut och tågen riskerar inte att spåra ur
![]() /Henke |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag tar gärna emot tips, jag är ju nybörjare
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej! Jag såg på en bild vid stationen att du har fått till så raka spår bredvid varandra, är det ngn knapp som man ska klicka in då eller??
![]() För när jag ska göra spår bredvid varandra så tror spelet att jag vill förtsätta på det första spåret när jag ska lägga det andra spåret så nära som möljigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
De andra menaar du att spåren går i hopp från 2 till ett? De beror i så fall på att du är för långt bort från " byggplatsen" när du bygger flera spår tätt, va nära stället där du " fäster" spåret i marken, på så sett slipper du det felet. ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2010-07-26 klockan 02:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Om man lägger ett spår väldigt nära ett annat så kan det hända att spåren går ihop och bildar en växel. Om du inte vill att det skall hända så håll ner "storbokstavs-tangenten", alltså den ovanför Ctrl-tangenten på skrivbordet, samtidigt som du släpper spåret där du vill att den skall sluta. Hälsningar
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Vaaaa!!!!!!!!!
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Inlägget kan raderas, såg inte svaret högre upp.
Senast redigerad av Victor S den 2010-07-26 klockan 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Borde utforska det mer. Mvh Rc611 Senast redigerad av Rc611 den 2010-07-26 klockan 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
okaj självklart kan jag visa de, ps jag skrev fel, de va inte på avancerat rutan, gör en mindre guide för nybörjare, 3 smarta verktyg...
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Förminska bilder är en trevlig funktion som föjer med de flesta bildredigeringsprogram
![]() Eller beskära, så man bara tar med det som behövs tas med ![]() Ang att jämna ut marken till spårets höjd fungerar så där. Om man gör det och lägger kontakledning ovanpå är det värt att tänka på att kontaktledningen hamnar 0,2 m (eller vad enheten nu är som används i trainz) för långt ner, så det ser konstigt ut.. Så mitt tips är där att man ska ha den en meter upp, att man då först tar och höjer den till 1,2, sen använder verktyget för att fixa marken, sen sänker spåret till 1,0 utan att använda verktyget. Då blir resultatet perfekt ![]() Värt att tänka på är även att om man går från 0->1->2 (meter) i höjd, så får man inte glömma att höja 0 till 0,2 och 2 till 2,2 innan man använder verktyget. Glömmer man så kommer man inte få en bra kontaktledningen exakt i höjd, även så kommer man kunna se under rälsen. Även dessa ska tillbaka till sina utgångsvärlden innan man är klar
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |