![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Hej igen. Jag skulle idag ladda ned de där svenska 80-tals vagnarna och så går det inte när jag ska installera det i Package manager. Får felmeddelande hela tiden om jag klickar på install i Package manager.
nån som vet? ![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Du får ta och tala om vad som står i felmedelandet också, annars är det svårt att hjälpa till!
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Okej. Så här står det. Ett undantag som inte hanteras har uppstått i ditt tillämpningsprogram. Om du klickar på fortsätt så ignoreras det här felet. Om du klickar på avsluta avslutas tillämpningsprogrammet omedelbart. Det gjordes ett försök att läsa eller skriva till skyddat minne. Detta indikerar ofta att annat minne är skadat.
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Kör du det i Administratörsläge i Win. 7/Vista? Brukar lösa en del problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
När jag ska starta RW så brukar den fråga efter administratörläge. Ja, jag kör i administratör läge. men vet ej i Win eller 7/vista. Men när jag klickar på Avsluta på felmeddelandet så stängs RW och en ruta poppar upp i ena nedersta hörnet och så står det att "dataexekveringsskyddet" har stängt RW för att skydda datorn.
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-08-18 klockan 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Låter nästan som att det är ett antivirusskydd som blockerar? Vad har du för program? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Om du menar virusprogram så har jag Avira Antivirus. Den är Aktiv, den är på alltså.
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
.............
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-08-27 klockan 02:06. Anledning: postade i fel tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Dataexekveringsskyddet är en säkerhetsfunktion som kan förhindra att virus och andra säkerhetsrisker skadar datorn. Skadliga program kan försöka angripa Windows genom att försöka köra (exekvera) kod från datorns minne som är reserverade för Windows och andra behöriga program. Sådana angrepp kan skada program och filer.
Dataexekveringsskyddet kan skydda datorn genom att övervaka program och kontrollera att de använder datorminnet på ett säkert sätt. Om dataexekveringsskyddet påträffar ett program på datorn som använder minnet på ett felaktig sätt stängs programmet, och ett meddelande visas. Detta går att stänga av sök på Dataexekveringsskydd i windowshjälpen och förl anvisningarna OBS! var försiktig nu är du inne och petar i datorns säkerhet gör en backupp av systemet först, skapa en återställningspunkt och kolla att du har en återställningsskiva |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Det ska jag, Absolut.