Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-26, 20:19   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard Underjordisk station?

Hej! Jag letar efter en underjordisk station med tillräcklig takhöjd för kontaktledningen, dvs inte tunnelbanestation. Har letat på ett par sidor utan resultat. Ska inte vara av spårvagnslängd heller, utan åtminstånde 200 meter så att man får in ordentliga tåg. Jag lovar att det inte har något med Arlanda att göra...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 21:28   #2
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Kastrup Lufthamn som finns i DK2000H kanske går bra!?! Beror på vad du ska ha den till. Alt. kan man bygga en station med hjälp av bottenplattorna.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 22:07   #3
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jo, går ju. Men det blir inte så värst detaljerat med bottenplattor... Skulle vara något som linknade stockholm södra. Och kastrup har ju ett stort hål i taket!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 16:48   #4
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Jo, går ju. Men det blir inte så värst detaljerat med bottenplattor... Skulle vara något som linknade stockholm södra. Och kastrup har ju ett stort hål i taket!
Då kommer jag tyvärr inte på något.
Men nu blir jag nyfiken, håller du på med något projekt...? Berätta gärna.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 18:45   #5
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Hittade schipholt station på en holländsk sida, visserligen 6 spår men gick ganska bra att fixa till så att bortersta plattformen inte syntes. Jo, jag småpysslar lite med en liten rutt som hittills går från Stockholm C till Stockholm Södra. Jag har lagt allt spår utan säckstationen på centralen, och har börjat lite med miljön också. Jag vet inte hur långt jag ska bygga, men jag har iaf Flemingsberg som mål nu, och södertälje som "strävansmål" som det heter i skolan. Men det är inte säkert att det blir någonting alls av det.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 23:02   #6
desse56
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Landskrona, Sweden
Inlägg: 334
Standard

Om du ska bygga så e de viktigare att göra en kort rutt med verklig miljö och exakthet i spårläggandet, än att göra en lång o dålig rutt
desse56 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 22:43   #7
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av desse56 Visa inlägg
Om du ska bygga så e de viktigare att göra en kort rutt med verklig miljö och exakthet i spårläggandet, än att göra en lång o dålig rutt
Hej!
Jag kan hålla med dig delvis om det, men om nu Bönan gör grovjobbet så kan man ju alltid bättra på rutten senare.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 23:26   #8
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av desse56 Visa inlägg
Om du ska bygga så e de viktigare att göra en kort rutt med verklig miljö och exakthet i spårläggandet, än att göra en lång o dålig rutt
Ja, jag är alldeles för lat och otålig för att bygga med den exakthet som tex Totte gör på sin rutt. Men med lite tur, kan man (kanske) känna igen sig lite, iaf någonstanns på rutten. Men jag bygger iaf med korrekta avstånd, någorlunda rätt spårläge, och stationerna försöker jag bygga verkligt. Men jag placerar inte varje hus exakt så som i verkligheten.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 23:29   #9
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Ja, jag är alldeles för lat och otålig för att bygga med den exakthet som tex Totte gör på sin rutt. Men med lite tur, kan man (kanske) känna igen sig lite, iaf någonstanns på rutten. Men jag bygger iaf med korrekta avstånd, någorlunda rätt spårläge, och stationerna försöker jag bygga verkligt. Men jag placerar inte varje hus exakt så som i verkligheten.
Det här blir säkert bra! Och som sagt så kan man ju ändra och finslipa lite när grovjobbet är klart (spårläggning, gator, hus m.m är på plats)

Jag kanske kan hjälpa till med något? T.ex bilder på några stationer.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 23:33   #10
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Mja, någon bild från de olika pendelstationerna utmed linjen skulle kunna komma till användning. Jag använder mig mest av enirokartan, men detaljbilder är också bra att ha!

Hade för övrigt för mig att det fanns någon funktion på enirokartan för att se i 45 graders vinkel, men har inte lyckats hitta det...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009