Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-26, 20:27   #1
LokKalle
Medlem

Reg.datum: Nov 2002
Unhappy Realistikt landskap i ts2009

Hej på er.

Hösten börjar komma och det börjar så smått att klia i trainzenzymerna i kroppen.

Har tagit ned en liten bit av Hällekis med hjälp av SRTM. Allt verkar fungera bra utom det sista då jag skall hämta gnd filen som är sparad i ts2009 för att jag skall kunna generera kartan som visar höjder och karta.
Enligt Emges så skall man söka filen i "World/Costum/Maps" fast detta är till ts2004 och jag kan inte hitta katalogen "Maps" i ts2009.

Någon som vet var filerna på nya banor som man skapar i surveyor i ts2009 hamnar och vilken ändelse (gnv) de då får?

Har sökt i hela datorn efter filen ( Hällekis 1 km ) fast den står inte att finna. Jag vet att den finns eftersom den är synlig i surveyor menyn på alla banor som finns där.

Hälnsningar
Kalle

Senast redigerad av LokKalle den 2010-08-26 klockan 20:47.
LokKalle besöker inte forumet just nu  

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:00.