![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej på er.
Hösten börjar komma och det börjar så smått att klia i trainzenzymerna i kroppen. Har tagit ned en liten bit av Hällekis med hjälp av SRTM. Allt verkar fungera bra utom det sista då jag skall hämta gnd filen som är sparad i ts2009 för att jag skall kunna generera kartan som visar höjder och karta. Enligt Emges så skall man söka filen i "World/Costum/Maps" fast detta är till ts2004 och jag kan inte hitta katalogen "Maps" i ts2009. Någon som vet var filerna på nya banor som man skapar i surveyor i ts2009 hamnar och vilken ändelse (gnv) de då får? Har sökt i hela datorn efter filen ( Hällekis 1 km ) fast den står inte att finna. Jag vet att den finns eftersom den är synlig i surveyor menyn på alla banor som finns där. Hälnsningar Kalle
KAH Senast redigerad av LokKalle den 2010-08-26 klockan 20:47. |
![]() |
|