![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Har inställt att tågen skall bromsa när dom kör för fort, men det gör dom ju INTE !!! ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Jag tror att du måste köra med Expert Controls. Är dock inte helt säker
![]()
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Det hade jag i viss mån misstänkt. Men det är ju "apa"att man skall vara proffs för att kunna utnyttja automatisk broms. Det borde ju vara i simpel mod, som nybörjare skulle ha mest nytta av finessen. Man blir så less att loken välter så lätt ![]() Inga förvarningar heller beträffande växlar som ligger fel...natta e de ![]() Jag gillar inte att ha en massa fönster som stör helhetsintrycket öppna, bara för att få lite info. Men F4 kommer man nog inte undan, ett måste.
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() EDIT: Funkar ju inte med bromsning även om man har på expert..
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2010-08-28 klockan 02:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]() ![]() Funkar ju inte med bromsning även om man har på expert.. Men när funkar de då? Är det en funktion som inte finns Bedrägeri kallas det
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Det funkar hos mig. En fråga till dig Hawk. Har du Engelsk ATC system på din bana. Om du har det, så borde det funka. Går nämligen till så här. Om du kör över en ATC ramp och du kör över den tillåtna hastigeheten, Vi säger att det e 100 km/h.
Om hastigheten överstiger 100 och du kör över en ATC samt att den varnar för att signalen du kommer till visar gult eller rött. Då kommer tåget att stanna helt och om man kör över den tillåtna hastigheten. Om du inte vet vart de finns, gå till det läge där du kan lägga ut spår. Men lägg inte ut spår utan gå till signal listan och titta längst ned på listan. Läs noga efter namnet ATC. Det finns en gul sida på ATC:n Den måste vara riktad mot den signal du vill att den ska kopplas till. Var noga också att pilen på spåret när du lägger ut ATC:n måste också vara riktad åt samma håll, Annars blir det trubbel. O.B.S.: Du måste köra på Expert för att ATC ska funka. Nån får rätta mig om jag har fel.
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-08-28 klockan 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Det brittiska systemet kallas AWS (Automatic Warning System) och dess enda funktion är att vara för uppkommande signaler och hastighestnedsättningar. AWS tar aldrig över kontrollen över tåget, så vida man inte missar att kvittera en varning. TPWS (Train Protection and Warning System) är ett mer avancerat system som gör ungefär samma sak, men som arbetar i "tysthet". Passerar man en signal eller hastighetstavla i för hög hastighet, och man inte gör något åt det inom 5 sekunder, får man en nödbromsning som inte kan hävas fören 1 minut efter det att tåget har stannat (Vet dock inte hur väl detta är gjort i RW, det funkar iaf så i verkligheten samt OpenBVE
![]() ![]()