Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-27, 21:13   #1
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Question Missing rail vehicle

detta frågade jag på ett engelskt forum

Hey please help
When I shall start a scenario in a route, these vehicles are missing, someone who can help me to get hold of them?

rail vehicle ICS Class 43

rail vehicle ICS MK3 Second

rail vehicle ICS MK3 Buffet

rail vehicle ICS MK3 First

Re: Missing rail vehicle

by LoneWolfDon on 27 Sep 2010 10:38
It appears it's trying to find or load in a "missing" vehicle. Though if you're fairly certain you may already have that particular trainset addon, then try the following steps:

* After installing any new addon for RailWorks, I suggest to clear the blueprint cache...
From the initial RailWorks launch window, and before clicking the Start button, first click on the Tools & Docs tab, then where it reads "Clear the blueprint cache", click on the Clear Cache button next to it. After a moment it should complete, then Start RailWorks as normal, and hopefully your new addon will now show and load in properly.

* If that still doesn't work, then if it's an addon you got via Steam, then from your Steam-client, go to your games Library, right-click on RailWorks, select Properties, Local Files, then Verify integrity of game-cache.. this can take a little while depending on connection speed, but this will help to ensure you don't have any missing or corrupt files with your installation, and if so will attempt to reacquire them.
If you do the Verify integrity option, then afterward I suggest to do the use the Clear Cache as I first described.

Usually those two steps will resolve most issues of addons not showing or loading in properly.

Första delen är avklarad, jag klickar alltid på clear the blueprint cache....
Men det hjälpte inte
Då Defragmenterade jag disken, det hjälpte inte.
Sedan skriver han nått om
go to your games Library, right-click on RailWorks, select Properties, Local Files, bla bla bla
Men jag har inte en aning om hur jag skall komma dit
Vad skall jag göra
Det verkar som om dom missade fordonen är original, men kanske blivit skadade !!

PS
Jag har sökt på nätet efter fordonen, men där finns inte ett jota.....

Hawk besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 21:21   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
detta frågade jag på ett engelskt forum

Hey please help
When I shall start a scenario in a route, these vehicles are missing, someone who can help me to get hold of them?

rail vehicle ICS Class 43

rail vehicle ICS MK3 Second

rail vehicle ICS MK3 Buffet

rail vehicle ICS MK3 First

Re: Missing rail vehicle

by LoneWolfDon on 27 Sep 2010 10:38
It appears it's trying to find or load in a "missing" vehicle. Though if you're fairly certain you may already have that particular trainset addon, then try the following steps:

* After installing any new addon for RailWorks, I suggest to clear the blueprint cache...
From the initial RailWorks launch window, and before clicking the Start button, first click on the Tools & Docs tab, then where it reads "Clear the blueprint cache", click on the Clear Cache button next to it. After a moment it should complete, then Start RailWorks as normal, and hopefully your new addon will now show and load in properly.

* If that still doesn't work, then if it's an addon you got via Steam, then from your Steam-client, go to your games Library, right-click on RailWorks, select Properties, Local Files, then Verify integrity of game-cache.. this can take a little while depending on connection speed, but this will help to ensure you don't have any missing or corrupt files with your installation, and if so will attempt to reacquire them.
If you do the Verify integrity option, then afterward I suggest to do the use the Clear Cache as I first described.

Usually those two steps will resolve most issues of addons not showing or loading in properly.

Första delen är avklarad, jag klickar alltid på clear the blueprint cache....
Men det hjälpte inte
Då Defragmenterade jag disken, det hjälpte inte.
Sedan skriver han nått om
go to your games Library, right-click on RailWorks, select Properties, Local Files, bla bla bla
Men jag har inte en aning om hur jag skall komma dit
Vad skall jag göra
Det verkar som om dom missade fordonen är original, men kanske blivit skadade !!

PS
Jag har sökt på nätet efter fordonen, men där finns inte ett jota.....
WCML NOrth, eller hur ?

Det är RSC som gjort ett misstag angående ett par grejer, som dom för tillfället jobbar hårt för att åtgärda, bland annat så behövs tydligen IC125:an med buffertar, trots att det inte används, vilket är fullkomligt idiotiskt, men misstag kan vi alla göra, en lösning borde snart komma från RSC´s sida.

RSC ska dock ha pratat med steam så att buffetversionen är gratis för dom som har denna addon, så koppla upp steam, gå in under spel menyn, högerklicka på railworks, gå in i egenskaper, välj sedan tabben "lokala filer" och klicka på knappen "verifiera integriteten hos spelcatchen", finns det något som saknas, som går att ladda ner,så kommer railworks göra det automatiskt.

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-09-27 klockan 21:26.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 21:58   #3
mibl
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Hej!

Starta om Steam så ska det fixa sig. Tydligen saknades HST Buffer pack men det är åtgärdat nu. Man behöver inte köpa några extra grejer för att få det att funka. Jag hade samma problem men nu funkar det finfint.
Hoppas det löser sig.

/Micke
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 22:50   #4
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Kollade precis min installation och jag har dom.
Ligger under Assets\Kuju\RailSimulator\RailVehicles\Diesel\HST\

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 23:26   #5
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Standard Fixade sig

Hej
Steam fixade det, så nu fattas inget längre

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:47.