![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
![]()
Då så har man gett sig in i träsket som kallas Blender. Det här är vad jag hittills lyckats få ihop
Kanske att jag tagit mig vatten över huvet med detta ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vad tycks? Kommentarer? Ska tilläggas att det är meningen att bli en sggrmss 104
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
VAFASEN!
upphör! :P mys <3 grymt jobbat ![]() vill också lära mig blender.. men aldrig orkat hittat nån bra guide typ
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bravo,
du kommer att bli en "fena" på 3d-bygge, det ser man!!!!
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Stiligt jobbat.
Nu börjar Lennart få lite konkurrens i 3D-byggandet, från flera håll.
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Bara att hålla med övriga talare.
Kul med någon som bygger "modernt" oxå, så att det blir en bra blandning på utbudet. Vi har ju redan, bostavligt talat, två "världsmästare" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sen visar ju Marcus verkligen framfötterna med sina projekt som är på gång, oxå kanske du får upp ångan oxå, m.fl, m.fl, + allt ev kommande "sammarbete över (simulator) gränserna" (Mazz & Co), så detta bådar verkligen gott för våran hobby ![]() PS. Är det en Sgnss-vagn, eller liknande, du har påbörjat, eller..?.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-10-18 klockan 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
Har tänkt på detta länge, men jag var inte säker på om det fanns intresse för det och om jag skulle få tid för det. F.ö. så måste jag få säga att vagnen ser mycket snygg ut!
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Anys2 är väl ett strålande exempel på vad man kan åstadkomma med Blender! Till och med en gammal igengrodd gmax-get som jag kanske kan lära sig nåt nytt! Kontakta Paul Hobbs så får du säkert använda hans manual som bas och översätta, Paul tillhör den "givmilda" delen av tågsimulatorbefolkningen! En utmärkt idé igen, Korvtiger, som så mycket annat du kommer med!
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
EDIT: Har flyttat inlägget till Bengans "Guid Blender".
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-10-18 klockan 23:45. Anledning: Fel tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
![]()
Tack för all vänliga ord
![]() Är tänkt o bli en sån här när den är färdig http://www.flickr.com/photos/andre_e...en/3818502256/ eller egentligen blir det ju två beroende hur man ser på det. Jag har använt Paul Hobbs guider mycket under tiden när jag jobbade. Det som inte stod där fick man leta fram: "Google är din vän i kunskapsmörkret" En guide på svenska skulle ju vara fint ![]()
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du har ingen aning va man kan hitta guiderna?
Googlade, men får bara upp guiderna separata, men ingen "startsida" för dessa? tack på förhand, och grymt bra jobbat ![]() Ge inte upp! Låt de ta den tid det tar ![]() nya modeler är trevligt. Speciellt godsvagnar.. Saknar spec de man lastar trailers på eller de är väl mer kombination av antingen container eller trailer
![]() |
#11 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |