|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-10-28, 16:54 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
Vilken datorkraft behövs
Hej, jag är på gång att skaffa ny dator för mitt arbete, men även för att spela msts och Railworks. Nu undrar jag vad som krävs för att kunna spela på högsta upplösningar och med snabba inladdningar etc. Är tex ssd hårddisk något att satsa på trots priset och vilket grafikkort ger bästa möjliga spelmöjligheter. Jag har för mig att Hawk höll på med liknande funderingar men jag hittar inte inläggen.
|
|
2010-10-28, 17:13 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
|
2010-10-28, 17:46 | #3 |
Medlem
|
Vilken datorkraft behövs
Jag tycker inte dessa inlägg besvarar mina frågor.
1. Vad tillför ssd hårdiskar i snabbhet och spelmöjligheter i msts respektive RailWorks 2. Om man vill få optimal spelkänsla, vad ska jag välja för grafikkort? |
2010-10-28, 18:28 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Alltid en relativ fråga vad som är bäst. Budget, stationär eller bärbar?
Om jag skulle skaffa nytt men komma undan med priset lite skulle jag satsa någonstans runt Intel i5, Ati 58xx grafik och minst 6Gb minne (eller motsvarande system). Då rullar allt på utan problem, och troligen en hel del som kommer inom den närmsta framtiden med. Jag tror inte du kommer märka av någon större förändring med SSD disk i MSTS, möjligen laddningstiderna i RW. Men de är fortfarande lite för dyra enligt mig.
2010-10-28, 18:42 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Jag har fått helt ny dator i samma chassi. Lika effektiv som Hawk. Kostade mig c.a 5000 kr.
|
2010-10-28, 19:09 | #6 |
Medlem
|
Tack för era synpunkter. Jag har dock hört att Nvidia skall vara bättre idag än ATI.
Frågan är dock om det är lönt att satsa på dyra 480 eller om det är "overkill " för tågsimulering. Jag är nyfiken på hur mycket man kan investera för att få det absolut maximala i dessa spel. Och märka någon skillnad. |