![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
MSTS fyller 10 år nångång under år 2011. Frågan är vilken månad släpptes MSTS ut i Sverige? Otroligt att många leker med simmen ännu. ![]()
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-10-31 klockan 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ja, hur många 10 år gamla spel spelas fortfarande i lika stor utsträckning som MSTS? Inte många, vad jag vet! Kolla bara på uktrainsim eller trainsim.com, det är tusentals människor som fortfarande använder simmen! Länge leve MSTS!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Precis, tror inte heller det är många spel som lever så länge. Länge leve MSTS!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
![]()
Håller med länge leve MSTS
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Kan det vara augusti 2001 MSTS kom till Sverige? Eller tidigare.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-10-31 klockan 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Enligt denna wiki, så var det juli 2001 som MSTS släpptes:
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Train_Simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu har jag hittat när relaese blev av i USA. 31 maj 2001
http://www.gamefaqs.com/pc/472141-mi...simulator/data
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-10-31 klockan 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Ja, tiden närmar sig och det går fort. Vad jag har märkt att intresset är väldigt stort för Trainz. RW och MSTS poppar upp då och då. Hoppas verkligen att de vänder uppåt. Vad säger ni om det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Jo, i Sverige är ju de modernare simulatorerna (tyvärr) populärare än MSTS, men internationellt har MSTS många användare fortfarande. Synd att det inte är så många i Sverige bara.
![]()
![]() |
#11 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Ja, OpenRails hoppas jag mycket på. En helt ny sim som man kan köra MSTS-rutter och tåg i, det vore nåt!
![]()
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]()
Ja, jag har varit med hela tiden, men gjort några kortare uppehåll under åren. Skulle jag nu mot förmodan tröttna på det igen, så tänker jag inte som innan avinstallera det. MSTS är som ett gift, förr eller senare kommer man tillbaks. Det finns inte mycket annat som är roligare än att sätta sig i en spårvagn i Köln eller i ett Öresundståg och köra över bron, eller göra ett hopp till Trollhättan och "Light´a" lite, osv, osv.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Jag måste säga att MSTS har kommit lite till liv igen, här i Sverige, med fyra rutter under byggnad (en norsk, men iaf)!
![]()
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Jag skulle vilja att 10-års jubileét firas med ett Rc-lok till MSTS, så det också får ett
fint nytt Rc. Man skulle iof kunna pussla ihop det bästa som finns redan nu av hytt, lok, ljud och fysik för att få ett riktigt bra Rc... (Det är förståss med anledning av Community Ware Rc:t som vi MSTS:are är avundssjuka på...) ![]() |
![]() |
![]() |