![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2009
|
![]()
Efter att under en längre tid jobbat lite på en egen rutt som med tiden vuxit och blivit ganska stor tvingas jag för andra gången under min tid som användare av trs 2009 konstatera att allt verkar förstört... Växlar som använts fungerar inte längre, d.v.s helt plötsligt går de inte at placera ut och de som redan är utplacerade syns inte längre i surveyor.
Dessutom har de STW-perronger jag använt vuxit, flyttat på sig samt förökat sig i antal. Med mera, med mera...Man kan lugnt säga att det är ganska frustrerande... VARFÖR!? Kan någon ge en förklaring? Finns det ngn räddning eller är det dags att helt enkelt hitta något annat att pyssla med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Nya tag, sov på saken, ta en pilsner, gå på bio eller vad du vill, men KOM SEN IGEN! Plötsligt så kommer AHA-upplevelsen och man undrar vad man sysslat med tidigare! Du behövs i gemenskapen!
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() Mitt tips är att du "slänger" Trains i papperskorgen och går över till RW2. ![]() Som exempel kan jag nämna att i går natt så satt jag i tre timmar och flög över rutten Carbonia (25 Km lång) och justerade MASSOR, flera hundra justeringar minst. Jag flög över floden, å du milde va det såg ut på sina ställen, dom påstår att rutten är ett mästerverk!!!!, men den är väldigt slarvigt byggd, OK, jag sparade inte en ända gång, när jag kom till slutet, så sparade jag...och det fungerade !!!, hade aldrig trott det, var mest ett test. I MSTS hade det kraschat efter fem minuter, Trains vet jag inget om. Men snacka om stabil editerare, RW "äger" ![]() Nu ser man att allt jobbet lönade sig, inga mer träd mm i luften och en massa andra "stora" missar. Men de flesta har inte öga för detaljer, som jag har ![]()
![]() |
#4 | ||
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]() Citat:
Citat:
Vuxit, menar du då i bredd? Om det är ja, så har du inte angivit en sifferkod som namn på plattformsbiten, detta måste du göra, för annars kommer dessa bara fungerar fram tills de att du laddar banan igen. Har funnits en guide på STWs hemsida, hittar den inte just nu bara för det det finns en liknande guide för de fasta växlarna, kolla steg 7, man ska göra samma sak http://www.nikson.se/stw/switches.shtml Sov på saken, och prova med lite bilder så ska vi se vad vi kan göra för att hjälpa!
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Inte nu längre, jag kan jobba mycket längre innan jag sparar med dagens datorer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Det är sant, men 3 timmar tror jag inte funkar utan att spara ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2009
|
![]()
Hej,
Jag rekommendera dig byt ut din TS2009 till TS2010 ![]() Om du tycker att det blev inte bra, tar du bara bort Layern som du håll på med. Du har faktist hur många möjligheter som helst. ![]() Tänk på det ... för min del e RW2 ingen alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Layer betyder som vi alla vet "lager" och det är en förträfflig grej med 2010. Exempelvis om man byggt något i ett lager och lagt ett annat lager ovanpå så kan man låsa det undre lagret. Då flyttas eller raderas inte något på det lagret vilket kan vara bra om man har något känsligt som ligger nära det man jobbar mer. Ett exempel: Har lagt in Aurans Airport, som är på en rätt stor yta. Sparat i ett lager och låst det. Lagt en helikopter på flygplatsen, men ångrat mig och vill radera den. Svårt att träffa rätt med pekaren. Om lagret inte var låst så raderades hela flygplatsen. Men nu när lagret är låst så kan jag inte påverka flygplatsen, men träffar rätt på helikoptern. naturligtvis kan man flytta lagren över varandra och låsa/låsa upp. Hälsningar
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Sifferkombinationer etc till STW:s material har jag koll på, det är inte problemet. Eftersom jag är en långsam byggare som bara sitter en stund då tid finns innebär det att samma rutt sparats om massor av gånger allt eftersom bygget fortskridit och jag tvingats resa mig från stolen och ta tag i vardagen igen. Det som stör är att helt plötsligt när jag för 235:e gången ska ladda upp mitt bygge så är filen inte längre korrekt. Ändbitarna på perrongerna som är av typen kurvbit har blivit två, en vänd åt varje håll. Hur gick det till?
![]() De animerade växlarna och korsningsväxlarna som är av polskt ursprung syns inte längre och är röda i objects-listan. De funkade utmärkt tidigare men nu säger helt plötsligt CM: Warning: 'alls' is not a valid value for tag 'category-era'. This tag is now empty and a new value must be selected. Warning: Tag 'icon0' in the container 'buildable' is obsolete. Error: The Tag 'junction-type' is not permitted within a container of type 'buildable'. Varför det då? ![]() Även växlarna av STW:s animerade fabrikat är "nakna" Även här är alla siffror och dylikt korrekt ifyllda och har alltid fungerat innan. ![]() Det sista jag gjorde innan det havererade var att ladda upp en cdp till det nya mg-loket men om det hänger ihop har jag ingen aning om. Jag har ju läst hur nöjda alla andra på forumet är över hur bra det fungerar. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av citrohn den 2010-11-11 klockan 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Antar att du också klickat på "Snabbknappen" som tar inmatad kod när det gäller STW-materialet? De övriga objekten har jag ingen kunskap om. Hälsningar
![]() |
#12 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Ja jag har använt snabbknappen till STW:s material och nej jag har inte klantat till det när jag sparat.
Jag har under resans gång daterat flera olika nersparade versioner både för hela den stora rutten samt mindre delar som jag byggt utanför och sedan infogat. Grejen är att ALLA tidigare sparade rutter i surveyor har flippat ur! De fel jag nämnt är bara ett litet axplock. Jag kan även tillägga att spårlägen ändrats, att utplacerade träd är till hälften borta, en del av STW:s perronger har inte förökat sig utan i stället försvunnit helt. Vägar saknas, etc, etc. Jag vet inte hur många crash reports jag uppmanats att skicka då programmet krånglat men det är många. Det är nog bara så att ngn parameter någonstans ändrats/slutat fungera... Jag har gjort både quick och extended database repair men inget händer. Fler uppdateringar för 2009 är väl inte aktuellt antar jag eftersom 2010 är lanserat så det var väl helt enkelt ett felköp... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
![]() |
#15 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Tror jag inte.
Ta det här på rätt sätt nu ![]() ![]() Vore det så att spelet är belamrat med alla dessa fel du nämner, hade det nog varit ett ramaskri utan dess like ![]() Jag har haft mitt 2009 sen det släpptes på DVD i Sverige, och har nog svurit & skrikit en hel del under resans gång, innan man lärt sej hur allt fungerar, men inga problem har varit omöjliga att lösa. Men det är ju valfritt om man vill göra som Hawk (ta det här på rätt sätt du oxå, om du läser det här), klaga å tycka att det bara är skit, för att man inte har tålamod, eller duger till att lära sej spelet ![]() ![]() ![]()