![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hej jag såg att tråden med banverksgubbar hade hälsats på och tänkte då på att det inte finns så mycket med personal från före femtiotalet och fram till åttio, åttiofem med blåkläder, skinnrockar, skärmmössor och vinterkläder och gubbar med fårballan på huvudet och och öronlappar kraghandskar m.m. Saknar även de gamla truckarna som gubbarna stod och körde på och med en liten plattform i ena änden och styrde med en lång spak som hölls under armen, jag har för mig att de var eldrivna och kunde dra en eller två baggagevagnar.
Den liknar vagn D på bilden i länken som jag hoppas fungerar. Men jag tror att den var dels något längre och så hade den höga gaveländar. http://myweb.tiscali.co.uk/gansg/9-loads/plattrol.jpg
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) Senast redigerad av stickanw den 2010-12-21 klockan 23:21. |
![]() |
![]() |