![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Hejsan. Efter att ha suttit vid datorn sen fredags och pysslat med gmax samt ha varit sjuk sen dess så lyckades jag att bygga nått. Det här är mina första bilder från Gmax. Efter att ha följt tutorialen här i forumet och tutorial från youtube så har jag tagit ett litet steg framåt i gmax. Ursäkta bildstorleken
Bild 1,2: Ska föreställa en skylt fram/baksidan Bild 3,4: ska föreställa ett staket Kommentera gärna.
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2011-02-28 klockan 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Ser ju inte så dumt ut
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Har idag försökt att göra ett vinglas vilket gick bra förutom att halsen på glaset blev nog lite för stort. Så här blev resultatet.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Vinglas? Det där kan ju bli många olika föremål, tex ett modernt vattentorn eller en roterande restaurang eller en lysande reklamanläggning osv. Det är skalan som avgör. Vackert jobbat!
Stickanw
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tackar. Du har helt rätt att det kan vara olika föremål men för mig så är det ett glas.
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fick mig också, att tänka på ett modernt vattentorn, innan jag läste texten.
Ett vattentorn i 50-60-tals stuk, skulle inte sitta helt fel. Bra gjort Fredrik iallafall. ![]() Övning ger färdighet, sägs det. Själv tycks det inte stämma på mig.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack. Började leta efter höjden och bredden på Vattentorn. Den blev så här. Jag vet att Vattentornet i Tullinge har just den här formen.
Bengan: Är Vattentornet i 50-60 tal? Har ingen susning.
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2011-03-01 klockan 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Förutom att jag tror att det där tornet kommer äta polygoner
![]() I verktygsmenyn där du gör alla objekt, finns det längst till höger en knapp som ser ut som en hammare, tryck på dem tryck på knappen polygoncounter.. Så får du se hur mycket den äter.. Den ska vara så låg som möjligt utan att objektet blir lidandes (ser fult ut). jag tror du kan spara in rätt många på vattenförvaringen
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Vad den säger leoj är att tornet 632 pylogoner. Är det mycket eller.
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Det borde gå att minska om inte annat, exprementera dig fram..
prova minska antalet face på objekten. Med tanke på att ett vattentorn av denna typ sällen befinner sig invid järnvägen, så skulle maan kunna göra vatten tornet mer kantigt (för på håll ser den ändå rund ut) tex så skulle pelaren som håller upp globen kunna vara 12 sidig (beror lite på hur bred den är). Den skulle ändå se rund ut på håll ![]()
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Snyggt byggt!!!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Funderade på detta och gjorde en till fast i svampform. Jag har mindre pylogoner på den här svampliknande vattentornet. Den här har 300 pylogoner. Det är ju hälften än det var på den förra.
marmar: tackar.
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2011-03-01 klockan 18:32. |
![]() |
![]() |