![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej alla glada (och för den delen alla andra också
![]() Jag har en något n00b-aktig fråga: Hur tar man screenshoots? Vet någon något gratis program? Skulle passa väldigt bra! God eftermiddag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Denna borde ligga i offtopic, lär dig lägga saker där dom hör hemma..
Tryck på Prt src knappen (print screen) så är det bara öppna godtyckligt bildredigeringsprogram (typ paint/gimp/photoshop) och tryck ctrl+v (i gimp/ps måste du först göra en tom bild som motsvarar din skärmupplösning) klart.. Sen finns det några program som gör detta åt dig.. google.se sök efter godtyckliga ord som passar det du söker efter
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
På ditt tangentbord finns en knapp som det står "Print Screen" alt. "Prt Src" tryck på den och kopiera in bilden i ett bildhanterings program till exempel Paint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
Jag har provat att prinstscreena, men jag kan ändå inte klistra in bilden nåogonstans! Något fel på tangentbordet alternativt datorn?
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
provat via paint??
Du använder windows? Tryck prt src tryck win tang + r skriv mspaint tryck enter klistra in bilden (ctrl + v alt hitta nått menyval som säger så)
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Annars kan man ta en screensot,
öppna paint elr annat och välja "Klistra in som". Då vljer du i Trainzmappen screenshots, vet inte om den finns direkt i trainz mappen, den kanske ligger i User- eller ngt sådant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Du kan också lite rätt på Starthjälp som ligger överst i Trainz Allmänt. Läs den och texten i tråden.
Nisse |
![]() |
![]() |