![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Hej.
Jag heter Lennart Fast och har börjat lära mig att bygga egna rutter i Trainz. Hur gör jag för att lägga till ett spår med en viss radie tex 500meter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Det finns några inbyggda objekt (under Object mode) som börjar med FT (fixed tack)
Titta bland dom om du hittar något kul. Där finns massa olika typer av böjar Mitt tips är att om du hittar något spår som fungerar, att du sedan lägger ut så många som du vill ha, och efter det tar bort de fasta spåret ett i taget och ersätter det med vanligt spår, så blir det lättare att kunna höja/sänka spåren Tror det finns stora verktyg (typ stora cirlkar) att använda också, jag hittar inte det just nu. Kolla på DLS, sök efter curve där och kolla om du hittar det (tips är att även kolla under TRS2004)
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Tack.
Jag hade någon inställning i "Content Search Filter" som gjorde att alla objekt inte visades. |
![]() |
![]() |