![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Hej,
Jag vet inte i vilket forum jag ska posta detta så moderator får gärna flytta det om jag är fel ute. Jag har ett problem med min bana till Trainz. Jag har en ganska stor bana med olika förgreningar hit och dit samt en hel del stationer och godsbangårdar. På denna bana går godståg, snabbtåg, intercitytåg med mera. Nu till mitt problem. Hur kan jag på enklaste sätt hålla koll på alla tåg? Jag behöver göra en tågplan eller motsvarande. Men hur går man tillväga? Finns det program man kan göra detta i? Hur går det till ”på riktigt”? Jag har försökt i Excel (se bifogad fil) men det är svårjobbat, tar tid och blir inte speciellt bra. Dessutom har jag ännu ingen lösning på hur jag ska hålla kolla på vilka spår som är upptagna på en viss station och mellan vilka tider. Jag vill alltså ha koll så att jag inte planerar in två tåg till samma spår som ni förstår. Alla tips och råd är välkomna. Jag behöver alltså ha hjälp med att: 1. Skapa lämpliga grafiska tågplaner för min bana 2. Hålla koll på vilka spår och vilka tider dessa spår är upptagna på stationer och bangårdar Tack på förhand! |
![]() |
![]() |