Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-02-24, 23:03   #1
LokKalle
Medlem

Reg.datum: Nov 2002
Standard Tutorals til lokexport efterlyses

Hej!

Har hållit på ett tag nu med att bygga hus och tåg i Asset Creation Studieo. Det går bra att exportera dem till Trainz nu och jag har lärt mig att försöka banta ned objekten så mycket som möjligt så de samtidigt behåller stilen.

Nu skulle det var kul att försöka sig på rörliga ting. Jag hade tag i en länk där det fanns tutorials på allt möjligt fast har tappat bort länken och kan inte hitta den. Där visas bl.a hur man med ett så kallat boggy test (en enkel box med hjul) ritar in någaot som kallas dör Dummy och en del annat som måste till för att man skall kunna köra boggeyn i Tranz. Hur man skriver CongigTexten visas inte där fast det finns väll att få tag i på något ställe.

Om jag lyckas med detta så kanske jag kunde sätta denna gammla rälsbuss på boggyen och köra den i Trainz. Det skulle vara kul.

Skall fixa till texturen och annat sedan. Fick tag i ett foto av Yo1:an och kunde inte låta bli att hugga till något av det.

Om någon vet länkar till sådant eller om någon känner för att hjälpa mig så hör av er. Man får ta ett steg i taget även här.

Med vänlig Hälsning

Kalle Hyllman

KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-10, 21:54   #2
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Har du kommit någe längre med Yo1:an?

Den är ett utav dom fordon jag gillar mest!
Om du vill kan du ju också bygga en eller flera smalspårsversioner...

//Json

Json, lackerare på BOPGE
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-10, 22:27   #3
LokKalle
Medlem

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej Jeson

Vart in i baljan kom denna gamla tråd från? Nåväl. Det var ett bra tag sedan jag höll på med Yo1:an Den är inte lätt. Fast jag undrar om jag inte sett på forumet här någon gång tidigare att TuffTuff höll på med denna manjefika rälsbuss. Han hade kommet en bra bit på väg och den såg mycket välgjord ut så långt. Fråga TuffTuff om han har byggt vidare på den.
Så jag vill inte gå in på hans verk utan att veta vad han tycker.
I alla fall inte vad det gäller utgivning i så fall.
Fast nu så håller jag på att försöka bli färdig med Y1.

Hälsningar
LokKalle

PS
Har du kollat på 3dmax6? Du kanske har det redan?
DS
Nedan bild på av och påstigningsgemaket på en Y1

KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-10, 23:14   #4
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev LokKalle

Hej Jeson

Vart in i baljan kom denna gamla tråd från? Nåväl. Det var ett bra tag sedan jag höll på med Yo1:an Den är inte lätt. Fast jag undrar om jag inte sett på forumet här någon gång tidigare att TuffTuff höll på med denna manjefika rälsbuss. Han hade kommet en bra bit på väg och den såg mycket välgjord ut så långt. Fråga TuffTuff om han har byggt vidare på den.
Så jag vill inte gå in på hans verk utan att veta vad han tycker.
I alla fall inte vad det gäller utgivning i så fall.
Fast nu så håller jag på att försöka bli färdig med Y1.

Hälsningar
LokKalle

PS
Har du kollat på 3dmax6? Du kanske har det redan?
DS
Nedan bild på av och påstigningsgemaket på en Y1
TOG BÖRT DEN! ; OLAF

KAH
Vilken Y1:a är den ifrån?

Angående bilden från "hälleris":
Du är ju inte klar med Hildingen än men det blir ju snyggare om du inte gör för fotorealistiska texturer.[]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Gubbar till Gmax efterlyses. LokKalle 3D-design - Trainz 1 2004-11-02 19:32
Efterlyses 1 knasen 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 9 2003-10-18 18:45
Efterlyses 2 knasen Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 0 2003-09-23 20:48
InredningsMateriel till Y7 Y6 efterlyses av LokKal LokKalle 3D-design - Trainz 6 2003-08-03 19:38
3d-modeller som efterlyses... avgd MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-11-05 11:40

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:10.