Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-24, 22:21   #1
Hobo
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
Standard tips på smidig import till trainz 2012

Tror jag blirlite galen här! Köpt trains 2012 och har importerat min skapelse från 2010. Självfallet ser mycket helt miffat ut, så jag tänkte "läsa in" alla objekt jag har i både plocklistan och i själva huvudmenyn. Har kört massor av CDP samt försöker ladda mer 406 objekt från DLS - men - inget verkar funka nåt bra. DLS står helt stilla, och de CDP jag läst in verkar inte finnas med?

Någon som fått in smidighet och elegans i detta med att föra över det mesta? Känns lite"off" att inte börja bygga i 2012 när man faktiskt har detta nu!
Hobo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 11:41   #2
Hobo
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
Standard

Tror mig ha klarat av detta hjälpligt nu! Man blir ju inte klok på DLS och all den röriga djungeln runt omkring. Efter att allt liksom stått stilla, startar man två dagar senare trainz 2012, och plötsligt läser den in allt man hållit på med.

Man förväntar sig att saker skall hända då man sitter med det, men inte i trainz. "kom tillbaka om två dar" då plötsligt händer det grejer.

Huvudsaken är att det löser sig dock! Jag både importerad själv från lösa filer, och plågade DLS. Kanske jag som inte riktigt har fattat upplägget, men upplevelsen var denna.
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009