|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-12-28, 19:34 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
DONJ - Missionshuset i Wintjern
Hej igen
Introducerar motkraften mot den förderfliga röda bolsjevismen i form av folkets hus. Jag talar förstås om Wintjerns missionhus, komplett med kyrkklockor, psalmsång och predikan. MVH / BjörnL |
|
2011-12-28, 19:55 | #2 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Javisst.. bjornl...
du har gjort det igen... vad ska jag nu placera ut denna?... har en plats i en vägkrök, som kanske skulle passa.. så kan folk välja om man vill dit eller inte... Snyggt byggt och Tack!...
2011-12-28, 21:16 | #3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Oh Halleluja, vilken ljudupplevelse!
bjornl,
detta är ett sannt mästerverk, med psalmsång och klockringning. Man blir nästan religös med tår i ögat när man ser, och hör, detta. Jag har själv gått i söndagsskola i en liknande lokal hos Pingsvännerna på 40-50-talet och det jag kommer ihåg är att man fick slänga upp högerarmen i nån slags Hitlerhälsning och samstämmigt vråla "Framåt - Uppåt!" innan andakten började. Gode Gud, tiderna har förändrats!?
2011-12-29, 12:54 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
Hej LAn
Jag tackar jag. Det är kul när man slår an en sträng Hm, Framåt - Uppåt!.... Hade dom inte hört att 1945 redan hade kommit och gått? MVH / BjörnL |
2011-12-29, 14:29 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Hejsan Björn!
Du har lyckats att i två bilder skildra svenskt samhällsliv av tidig 1900-tals modell. Jag bugar och rullar mig - även om ryggen protesterar. Ska jag vara extremt kritiskt saknas nog en dansbana med korvstånd och skjutbana för att fullfölja samhällsskildringen. Nisse |
2011-12-29, 14:34 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Förtydligande: Folkets hus i går, missionshuset i dag.
Nisse |