![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
När jag la in Alviksbanan och försökte öppna den så saknas det flera global o shape filer som helt enkelt inte finns med i programmet. Är det någon som känner till problemet? Likaså vill inte Hosjöbanan (Malmköping) visa sig för öppning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Installerat Xtracks/Newroads?
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Tvärbanan kräver Scale rail också. Man måste vara registrerad för att kunna ladda ner spårpaketet. Installera paketet till Globalmappen i din MSTS-installation.
http://3dtrains.com/downloads/scalerail/ Att inte Hosjöbanan fungerar beror på att du måste lägga in Pathen (tågvägen). Den finns här: http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...9&d=1213030986 Lägg den i PATH-mappen för Hosjöbanan. ![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2012-01-18 klockan 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Tack för hjälpen, när jag hade installerat Msts på ersättningdatorn la jag in newroads och Xtracks, msts bin innan jag la dit mer men hade inte en tanke på scalerail fast jag har använt det tidigare. Båda SR och pathen hjälpt att få igång både Tvärbanan och Malmköping men inte en tredje rutt som hade samma behov. Där blev jag tvungen att kopiera in en hel bunt filer i själva rutten, men det löste sig också.
|
![]() |
![]() |