![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Tjena! Det börjar bli dags att kika på ny dator då min nuvarande börjar bli lite till åren. Använder den mest till bildredigering och lite spelande, men inte det senaste. Dock känner jag ändå att jag vill framtidssäkra lite grann, den nuvarande har jag varit kanonnöjd med under de fem år jag haft den och jag planerar att ha nästa ett bra tag framöver också.
Tyvärr saknar jag kunskapen för att kunna bygga själv så färdigbyggt är det som gäller. Handlade hos Komplett förra gången, så gör det gärna igen. Vad har jag för krav då? 64 bitars OS, vilket väl krävs för att kunna utnyttja mer än 4GB minne(siktar på 16GB)? SSD-disk för operativsystemet och tunga program likt PS. Vill att tung bildredigering likt Photomatix med mera ska flyta på bra. Budget? Jag har i dagsläget möjlighet att lägga ca 15 000 om det krävs. Skärm behövs egentligen inte, men ryms det inom budget är det bra. Tack på förhand. ![]() |
![]() |
![]() |