![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Hejsan.
I version 1.3 vill jag minnas att det fanns 2 st mallar för att skapa varierande landskap, i UTC finns funktionen kvar men inte med samma mallar. Hur får man in mallarna från SP 1.3 i UTC? /Robert ![]() Strängnäs Modelltågförening, RapidHO. Bli medlem... (http://w1.152.telia.com/~u15207575/) |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Tjena Robert.
Det du vill göra tror jag kanske kan göras men jag ska inte lova dig att det går. Det du är ute efter är dom såkallade "displacements maps" eller hur? Dom här grå vita bilderna under avancerat fliken i "göra landskaps fliken" ? Dom ligger i UTC i mappen Auran/Trainz/World/Custom/Displacements. Och borde ligga i nån liknande mapp I vanliga Trainz. Hur som helst så kan jag hjälpa dig om du vill ha fler sådana till UTC. Jag tillverkar dom själv, ibland med hjälp av såkallade DEM filer. Är det så att du behöver fler så kan du ju höra av dig. //Pelle Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
![]() |
#3 | |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
/Robert ![]() Strängnäs Modelltågförening, RapidHO. Bli medlem... (http://w1.152.telia.com/~u15207575/) |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
hur gör du dem?(DEM-filerna)
/Leoj besök gärna: www.geocites.com/trainz_page ny e-mail adress: trainz_page@yahoo.se |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
[quote]
Tackar för erbjudandet. Skulle behöve en som gör en mjukt böljande landskap som man sen lägger spåren på. /Robert[quote] Maila mig om det och förklara lite närmare (ner ingående) vad du vill ha. Och storlek på layouten. Och Leoj... Jag andvänder tre olika program. MicroDEM, 3DEM, och Terragen. Det är lite fipplande innan man får till det. Sen måste man vidareförädla det man får ut ur dom programen i ett bra bildbehandlingsprogram innan man kan stoppa in det i Trainz. //Pelle Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
vart fick du tag på dem?
/Leoj besök gärna: www.geocites.com/trainz_page ny e-mail adress: trainz_page@yahoo.se |
![]() |
![]() |
#7 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Prova och sök på google eller på Aurans forum. //Pelle Nos nihil efficere non possumus |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
svenska landskap? | jswmusic | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2005-01-25 17:24 |
Tutorial realistiska landskap | Hinken | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2004-09-17 17:59 |
Mellansvenskt landskap? | MatsH | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2004-07-26 23:41 |
Skapa stort landskap | mralex | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2004-02-17 23:17 |
Större landskap?! | vfp420b | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-09-21 17:51 |