![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Nu är det jag som har några funderingar igen……………..
Om man som vid mitt banbygge skulle vilja ha bergsskärningarna närmre spåret, finns det något knep att förminska rutnätet ? Väljer man en större skala på spåret, så följer väll rutnätet med i storlek ?...........eller är det jag som gör fel ? När banan går rakt över rutnätet, då kanske det ser hyfsat ut, men så fort det kommer en böj, och banan sticker av tvärs över, så blir bergskärningarna längre ifrån, och dessutom väldigt taggiga. Tänkte kanske detta skulle gå att få rätsida på om man kunde minska skalan på rutnätet, oavhängigt från skalan på spåren. Detta gäller även banvallarna. Som det nu är blir dessa onormalt breda på toppen i för- hållande till spåren. Hjälp mig någon !!!!! Min andra undran är om det finns möjlighet att kunna lasta av och på vagnar utmed banan ? Kanske löst gods som placerades där man vet att t ex lastning skall ske, och sedan med hjälp av muspilen kunde lyftas på. Eller ännu hellre, en kranvagn som skötte detta. Med vänlig hälsning Carrik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Hej.
Rutnätet är fast i storlek. Rutorna är 10x10 meter. Oavsett om du har verklig skala eller Skala N. Väljer du skala så är ju rutan 10x10 meter i den skalan du väljer. Den andra frågan du hade har bara ett svar.... Ja det går men inte ännu.... Du får vänta på YardMaster då bland annat dom funktioner du nämner kommer att vara med. //Pelle Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
M.V.H Nicke! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]()
finns inget release datum för YM
Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
Håller med ovan fullt ut och har även ställt samma fråga själv för ett tag sedan. Var det någon som tog upp detta med utvecklarna eller har läst om andra haft samma funderingar. /Robert ![]() Strängnäs Modelltågförening, RapidHO. Bli medlem... (http://w1.152.telia.com/~u15207575/) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hejsan igen !
Ursäkta att jag inte hört av mig. Men jag har precis återhämtat mig från den bedrövliga influensan. Nu känner jag att Trainz börjar locka igen.........skall nog försöka ta en tur på banan ikväll. Mne hur som helst, tack för svaren RAPID HO och By Pell. PS Betyder detta att problemen enl ovan fortfarande kvarstår i t ex UTC ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]()
problem och problem är det väl inte.
Ta en titt på vad som kommer i Yardmaster så kommer några av era frågor besvaras http://www.auran.com/trainz/future.htm "Rolling stock will carry visible and varied cargo. Load up a flat car, carry some logs or make a delivery and use a trackside crane to unload it at the warehouse." Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Funderingar kring svenska järnvägsövergångar | Hinken | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2004-04-01 07:29 |
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder | Daniel R | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2003-07-26 09:58 |