Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-07, 15:13   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 802
Standard Förslag till ny vägskydd

Hej!
Jag har funderat länge hur man ska lösa vägskyddsproblem.
Varför kan man inte göra som tyska vägskydd Level Crossing DE Modern. Den lilla gråa plattan i spåret har speciell funktion. Kan man inte fixa på samma sätt med svenska V-signal, X-signaler och bommar? VF-signal kanske går in med?
Det är mitt förslag, kanske går inte alls. jag kan ingenting om script eller sånt.
Vad säger ni om det?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2012-08-07_00002.jpg (115.6 KB, 143 visningar)

Senast redigerad av Totte den 2012-08-07 klockan 15:14.
Totte besöker forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 18:44   #2
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Går säkert men jag har då inte haft tid eller lust att grotta ned mig i hur det fungerar för att göra nya script till korsningen.
Enda anledningen till att något sådant inte kommit från mig är alltså att jag inte har försökt helt enkelt.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 19:00   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 802
Standard

Om jag skapar en vägskydd, vad krävs för program? Är det dyr?
Totte besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 21:24   #4
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Det krävs ingenting som är dyrt.
Jag tror inte ens det behövs byggas några nya objekt utan de befintliga signaler och bommar som newS har gjort borde gå utmärkt att använda.
Problemet är att få till blueprint och script så att det fungerar.
Blueprint gör man i de verktyg som medföljer RailWorks och scripten kan göras i vilken texteditor man vill, t.ex. Anteckningar.
Problemet är kunskapen att få till det så att det fungerar.

Vill man bygga objekt behövs ett verktyg för det och då finns allt från gratis (t.ex. Blender) till dyra proffsverktyg (3ds Max).
Det blir inte nödvändigtvis bättre objekt med dyrare verktyg.
Blender fungerar utmärkt och klarar det mesta som de dyra programmen klarar.
Mycket mer avgörande är den egna talangen för att bygga objekt samt hur mycket tid man har att ägna sig åt det.
Det tar tid och är tidvis frustrerande samt verktygen är svåra att lära sig, så är det bara.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 22:07   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 802
Standard

Okej, det var bra svar, tack! Jag tror jag klarar inte av detta.
Totte besöker forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009