![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2006
|
![]()
Av den grunden, hoppas går bra, använder jag mig av denna. (bäst i Norden tycker jag)
Jeg har jobbat hårdt att få dom gamla danska assets (Trainz och fram) att fungera i TS12. (Ganska jobbigt) Men har lyckats med dom flesta. Lok, vagnar, signaler m.m. Nu fattas bara tillstånd att lägga upp dom. Det som fungera nu ser utt så här: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Flera av danska saker..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Fråga Micke321, BanByggarna!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Sista 2 bilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Fattas tillstånd från dom som har byggad sakerna i första hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Har svårt för att tro att du behöver några tillstånd för det, så länge du inte har ändrat på några mesh-filer, eller målat om något, eller gjort några andra ändringar som inte har med uppdateringen att göra.
Skulle däremot tro att dom som har tillverkat sakerna enbart blir glada för att du har lagt ner jobb och fixat så att det är fler användare, till nyare versioner av Trainz, som också kan få glädje av objekten. Möjligen kan vissa ha kravet att deras objekt inte får laddas upp på annan plats än DLS (brukar oftast stå i configfilen i sådana fall). Det som är viktigt är väl att du KLART OCH TYDLIGT påpekar att du bara har uppdaterat objekten, och att du lika KLART OCH TYDLIGT uppger vem som är skapare /author till orginalen.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Kul att fler jobbar på att få saker att funka i TS12, kämpa på...
// Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Utan att få saker att fungera i TS12, jobbar jag på at få mit gamla bygge., Malmö - København. (Väldig jobbigt)
Att det går att göra naturtrogna saker i TS12 syns här. Ena bild är från http://www.dr.dk/HD/paa-skinner/togt...singborg.htm#/ tid 01:12:16 Andra från mitt bygge i TS12.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Kan man få öresundstågen att fungera så blir jag nog den gladaste människan på jorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Tack tack, det är kanon med grunkor till TS12.
// Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
När det gäller obsolete objekt dyker de bara upp när jag öppnar Content. Hur har jag ingen aning om, men, som konspirationsteoretiker, trorjag att det har något med N3v-politik att göra. Jag tror att problemet kan accelerera. Har tagit fram lite bilder som dels visar lutningsstolparna i Content. Dessa består av 26 filer varav två är obsolete. Konsekvenserna vissar jag i bilden från Surveyor - ingen lutningsstolpe går att installera. Självklart har jag försökt att installera stolparna på nytt, committat, databasreparerat etc. Jag har tre datorer med TRS 2010 installerat; två XP och en splitter ny Win 7. Alla har drabbats. Närmast skall jag nu pröva att plocka bort allt som har med lutningsstolpar att göra ur Content och installera på nytt. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hi Ihn.
I would like to ask you if you also fixed the problem with the EA locos. Because when you put the EA locos on the route,when you then moved around at sertent angles then the = front = would be =se thru =. Is that also fixed> Thanks for the uploads,but have all the rolling stock now got = animated bogeys =? Kind Regards. Tonny. { herlev ] Retired train driver from DSB |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
I have not changed anything on the models.
They are still the ,as the old model. I´ve only made changes to the config file, to make them work in TS12. So the EA still have the same error in the front mapping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Check your PM, I have send a correct tga-file to you, that you can use for the updates of the locomotives.
![]() |
![]() |
#15 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |