![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 264
|
![]()
Hej, här är en spårplan som jag har gjort själv.
Jag har gjort många spårplaner. Jag vi veta vad ni tycker om den. Ser det bra ut. Är det nåt användbart. Den är inte riktigt färdig. ![]() Senast redigerad av RobertE den 2012-08-25 klockan 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Spårplaner är alltid skoj, den här är ju ganska "rakt på" och jag har inga speciella synpunkter på den egentligen. Signalerna kan jag ha lite tyckande i dock...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 264
|
![]()
Signalerna sitter på exakt samma ställe som i verkligheten. (Skavstaby)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() Fast hur menade du då "en spårplan jag gjort själv"? Senast redigerad av Mazz den 2012-08-25 klockan 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 264
|
![]()
Jag har ritat den i paint. jag har titta på bilder och YouTube och gatuvy.
Växlarna från dom inre spåren till dom yttre spåren är 225 meter långa. hastigheten är ca 100 km/h i genom växlarna. Sth på linjen är 160 km/h på dom inre spåren, (2U, 2N) 200 km/h på dom yttre spåren. (1U, 1N) Skavstaby ligger på Ostkustbanan, System H, Fjtkl Cst. Senast redigerad av RobertE den 2012-08-25 klockan 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
130 km/h i växlarna om jag minns rätt.
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Mellamblocksignaler för dubbelspår bör vara femskens. Varje signal måste vara unik. Signalbeteckningarna kan därför kompletteras med stationsbeteckning. Sen undrar jag vilket signalsystem du använder. Det verkar inte vara enligt principen udda/jämnt som f d Banverket använder. Här en länk till Banverkets system. Tabellerna på sidorna 3 och 4 är det intressanta.
http://ida8iext.banverket.se/bvdok_e...5-993697196452 Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 264
|
![]() Citat:
Detta är taget från verkligheten, Driftplatsen finns på riktigt. Signalerna sitter där dom sitter i verkligheten och rätt antal sken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]() Citat:
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-08-29 klockan 21:08. |
|
![]() |
![]() |