![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Någon som vet hur man hittar ritningar av Trollhättans stationshus? Tacksam för svar. Basse behöver ritningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Basse!
Tror du att denna sida tillräckligt bra? http://stationsinfo.se/station/TrollhattanCentral |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
nu är ju inte jag Basse visserligen, men gör ett litet inlägg ändå...
![]() I mina ögon är det inte alls tillräckligt. Den inzoomningsgrad man kan komma ner i är fortfarande så att det är stört omöjligt att få någon måttnoggrannhet att tala om. Skulle jag bygga det stationshuset, så skulle jag säga nej på den grova måttindikationen. När jag byggde Sala, så trodde jag att med hjälp av fotografier så skulle jag komma tillräckligt nära med måtten. En hel hög med bilder togs av huset. Jag tänkte att om jag räknar tegelpannor och syftar mått mot nått som man kan anse vara bra referensmått så skulle det bli tillräckligt bra. Det blev det inte. Inte på långa vägar, så det var bara att planera en tripp till Sala och mäta upp husets grundmått. Då blev det annat. Så ska jag bygga en byggnad som har en förebild, så är mina grundkrav att ha en bra grundritning. Man kan klara sig bra utan fasadritningar, ögat är ganska känsligt för proportioner, bara man vet att man har en måttstabil grund. Överliggningshuset är byggt på det sättet, en exakt grundritning, resten är uppskattat. Delux vore om någon kunde bege sig ut till Trollhättan och mäta upp husets grundmått. Om ingen kan jaga fram en riktig ritning förståss. Mina funderingar i ämnet... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Duger måtten på ritningen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
I mina ögon är det jättebra och bör kunna räcka!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hoppas att Basse hittar hit.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Basse!
Har du läst den här tråden? Var vänlig och svara om du kan ställa upp, är du jättesnäll. Jag går omkring och väntar och väntar... Har även skickat PM.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2013-01-30 klockan 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Hej,
jag påbörjade en modell av huset som jag inte riktigt blev nöjd med och tiden räcker för närvarande inte till att bygga vidare på huset dessvärre.
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Basse!
Förstår din situation. Synd. Kan nå´n annan ställa upp för mig och bygga stationen? Jag har bilder. |
![]() |
![]() |