![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Det fick bli en Rc2:a till, 1121 var ju lätt att få till siffrorna på också
![]() ![]() Det kan behövas lite extra dragkraft med 40 vagnar i kroken i uppförslutet från Hamnen. /Lars B ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jätte snyggt som vanligt...
Skulle du kunna fixa texturen vi ena sidofönstret? Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Sidofönstret? Menar du det som är närmast så ser det lite knepigt ut eftersom den orange backspegeln skymmer en del av fönstret på bilden.
/Lars B ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Japp.. Den som är lite rosa som man kan säga... Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det blev visst lite rester kvar i den vita linjen efter mitt försök till A-ändesmarkering på 1111...
/Lars B ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Bra gjrt LarryB! Kommer du släppa den också?
MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för VBK-Tåg AB |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Angående multippelkjørning med Rc, gikk det bra å bytte til fremre strømavtager med redigering av s-filen etter Robban's forslag. (Se under emne "Stämningsbild" i GENERAL forum).
Rc har animerte strømavtagere og de er følgelig angitt som matrixdeler i s-filen. Når det gjelder Da og D lokene er det noe annet. Der er det ingen matrix eller matrix bare for en strømavtager. Hvordan skal vi gjøre en vending av 3d modellen da? Forslag?? Claes |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag provade att vända Da-loket med reverse-funktionen i shape file manager, men då gick koppelstången baklänges och strålkastarnas ljus blev inverterade. En genomsökning av S och ENG filerna gav heller inget resultat.
/ Dalle |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej. jag har sett kommandot 'flip' i consist-filen för att vända ett lok. Kan kanske det gå att använda här?
Hälsningar Olle M |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
hvor fikk du denne malningen fra ? jeg hviste ikke at rc2 fantes i orange farge.
Jørn Rondestvedt |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Du hittar Rc2 1111 som Rc2 Winter i 70-talsutseende (Vinghjul, gamla frontrutor mm.) på nerladdningssidan för MSTS här på e-buzz.
Den "vända" 1121 har jag just sänt till Fredrik för uppläggning. /Lars B ![]() |
![]() |