![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Mitt efterlängtade paket med Photoshop CS6 extended dök äntligen ner i brevlådan och även om det verkar lite klumpigt så har jag gått och blivit väldigt lyrisk över det nya 3D-läget där du kan måla texturer direkt på modellen inne i photoshop.
Här är ett klipp där nån förklarar lite halvslarvigt på utrikiska vad det handlar om: http://www.youtube.com/watch?v=2WmEIvNFx8k&t=4m0s Har inte hunnit testa så mycket själv, men tror att det kan snabba arbetsflödet ordentligt om man lär sig det ![]() Vad tror ni? Är det någon som prövat och har några tankar?
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Aldrig provat detta, men nu när jag ser vad det ger för möjligheter så måste jag definitvt prova med något av alla mina projekt, att i realtid kunna måla på ett objekt på detta sättet ger enorma möjligheter för vad man faktiskt kan genomföra..
Tack för tipset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Antagligen är Photoshop bland de bättre på just 2d bitarna, men blender och många andra program har kunnat detta länge. Sök på projection painting. Blender kan även kopiera mellan uv mappar dvs man kan mappa upp en separat uv mapp som matchar ett foto och klona pixlar därifrån till den riktiga texturen.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |