Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-03-30, 09:31   #1
avgd
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 107
Standard aktivitetsproblem!

Jag har gjort en aktivitet med ett X2000-tåg på KMJ, enligt guiden på MSTS-akuten. Men när jag startar altiviteten står det att den är slut! Den tar slut efter en sekund! Vad ska jag göra?? [?][?]

/Axel
avgd besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-30, 12:42   #2
dalchr01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
Standard

Kolla hur du har ställt "duration time" i activity editor (finns uppe till höger) i AE huvudmeny.

/ Dalle
dalchr01 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-30, 15:28   #3
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:
Kolla hur du har ställt "duration time" i activity editor (finns uppe till höger) i AE huvudmeny.

/ Dalle
Nej, det borde rimligtvis inte vara problemet. Den tid man ställer in som "duration time" är bara till för beskrivningen av aktiviteten. Det vore lite märkligt om man mitt under en aktivitet fick meddelandet att aktiviteten var slutförd, bara för att den ungefärliga tidsuppgivelsen var slut.

avgd: kan du specifisera lite noggrannare vad exakt det står i meddelandet? Kontrollera även att du har angett stopp vid stationer. Player service > kryssa i stationerna längst ner på skärmen som du vill att tåget ska stanna vid. Kryssar du itne i någon av dessa, tror jag att det finns en liten risk att Train Simulator "ser" att du har stannat vid alla tilltänkta stationer och därför ger detta meddelande.

Återkom om problemen kvarstår.

____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
 
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Aktivitetsproblem i KMJ TobbeN MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2004-07-30 10:16



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009