![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Några gissningar?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
lite lättare nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
En räls gående Scania.
![]() nice byggt.
Mvh RobertE. Senast redigerad av RobertE den 2014-07-06 klockan 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Originalet---> http://www.ojs.nu/Bilder/2010-04-15-...P1080644-r.jpg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Arbetet fortsätter... Har nu fått sina front och röv plogar... Flaket är kortare och räckena i fronten justerade... Nya gångbord mellan kran och flak samt på högersidan av hytten/fronten...och inte minst då... SJ orange
![]() ![]() Senast redigerad av rac_hammer den 2014-07-08 klockan 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
detalj arbetet fortsätter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
nu lägger jag den här på hyllan lite ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
När vintern kommer behöver BV sådana fordon! Lägg den inte på hyllan, då glömmer du bara vad du höll på med senast (Råd från en som vet av egen bitter erfarenhet).
![]() ![]() ![]()
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Det är väl "bara" ett problem, kollade meshdatan på kranen du har "monterat", bara den innehåller 25.319 !!!! polygoner (gämfört med Lennarts senaste Gulf Kolbäck där HELA modellen innehöll 4.350), hur i hela fridens många blir det på hela den där skapelsen när den blir klar ??? hehe
![]() ![]() Det är kul att bygga i sketchup, men när man importerar grejorna till Trainz brukar ridån gå ner ![]()
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Jo detta är tyvärr det som talar emot "Ketchup", men jag och Bengan har försökt med två saker, med en viss framgång:
1. Att reducera antal texturdubletter och storleken på texturerna. 2. Att läsa in mesherna i nåt konverteringsprogram och reducera polygonantalet radikalt.
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Jo vågar nog inte säga poly talet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Lennart skulle du vilja ta en titt på trallan och se vad du tror? Hur jag kan få resultatet i trainz att se ut som den i ketchup utan att polly talet börjar likna Greklands statsskuld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Självklart kan jag det. skicka den så ger jag den lite EU-stöd så får vi se om polyskulden minskar
![]()
![]() |
#15 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Teamwork
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()