![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
![]()
Jag har problem. STORA problem. Jag blir allt oftare ihågkommen varför jag uppgraderade Gmax till 3ds-max. Skiten exporterar ju inte objektet rätt. Så om någon vänligt sinnad här på forumet som kan hjälpa mig att få reda på vad problemet är skulle både jag och Norrköpingsbon bli glada
![]()
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Verkar bara vara lite felvända normaler, blir lätt så ibland. Notera vilka ytor som spökar och gör sedan "flip normals" på relevanta polygoner i gmax (huset kommer då se illa ut i gmax men, blir rättvänt ingame) och prova exportera igen
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
![]() Citat:
![]()
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Om du markerar de felvända polygonerna och väljer flip så skall det väl fungera!?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |