Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-03, 22:45   #1
citrohn
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Standard Omstart?

Hej!
Efter det att jag upplevde en total krasch som förstörde allt det jag under lång tid skapat i Trainz har ett lååångt uppehåll följt (fyra år). Nu känner jag dock att det skulle vara kul att testa igen och då finns ett antal frågor att ställa som jag tror ni som är verksamma här kan hjälpa mig med. Innan jag ställer frågorna är det på sin plats att jag också klargör vad det är jag gillar med ett dylikt program. Det är att bygga rutter med allt som hör därtill som är roligt för mig, jag är inte så road av att köra tåg eller leta färdiga rutter. Eftersom jag dessutom är hyfsat bevandrad i svensk historia och mycket intresserad av vår industriella historia så har ni också anledningen till att jag riktar mina ögon mot trainz igen, trots det ovan nämnda haveriet. Jag kan inte se att den mängd svenskt material som erbjuds en trainz-användare tack vare alla er som skapar och delar, finns tillgängligt i Railworks simulator. Kanske har jag fel?
Så till frågorna:
- Vilken version av Trainz ska jag välja? viktigt då att kunna använda det svenska material som finns på forumet. Kanske ska jag vänta på den version som jag förstått är under utveckling?
- PC med windows vista, eller ska jag lägga in en uppdatering till Windows 7 i kalkylen? (Har även Mac)
- Prestanda? Vad ser ni som (liksom jag) gillar att bygga detaljrika rutter krävs av datorn gällande grafikprestanda för att få en god upplevelse?

Långt inlägg med flera frågor, ber om ursäkt för det...
Mvh
CItrohn (f.d. trainz-användare)
citrohn besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 22:53   #2
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Jag hade satsat på trainz 2010. Det är det trainz som mest fungerar till att ladda ner här på forumet... Ca 98% av allt material i downloads. Det är även (i mitt tycke) det lättaste att bygga bygga egna banor i.
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 09:50   #3
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Om 2010 råder knappast inte diskussioner här i Forum. N3v, som övertagit Auran, rear 1010 för dryga hundralappen. Viktigast är nog att uppdatera grafikkortet, i övrigt ta steg för steg vad du själv känner för. Bygger själv banor i vilka den historiska synpunkten väger tungt.

Fortsätt och ställ frågor.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 12:12   #4
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard Jag kan ha en avvikande åsikt.

Med tanke på ditt långa uppehåll kanske du kunde sträcka ut det för att se vad det helt nya omgjorda Trainz, TANE, kan ha att erbjuda.
Tanken är det skall släppas i år. Du kan se mer här, http://anewera.trainzportal.com/TANE-Preorder.php

Om du nu inte vill vänta, utan kanske till ock med kan tänka dig köpa bägge. är nog Trainz 2010 är bättre val. Även om Trainz 2012 har några finesser som saknas i 2010 så är 2010 mycket mer lättkört (Själva körandet av tågen) och saknar de dumheter som även kom med 2012.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:10.