|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-11-02, 15:23 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Franska Bilar ...
... gjorda av Sami och med hans tillstånd försvenskade och extrautrustade av mig.
Bilarna är övervägande franska 40-60-talsmodeller och vissa bilar är utrustade med förare och passagerare. När jag gör sånt här fantiserar jag ihop en "story" om varje bil och om nu någon är intresserad följer här en lista: Min lilla fantasivärld i Trainz: De bilar jag målat och extrautrustat har alla en egen hemort, ägare och historia, mer eller mindre påhittad. Här finns: Landshövding Ceasar Frikadells Tjänstebil Citroen 15 CV från Södertälje. Gåsapågen Nils Holgerssons Fiat 500 från Abbekås. Åkeriägare Åke Stenssons Ford lastbil från Smålandsstenar. Generalkonsul Gerhard Benzs Mercedes från Norrmalm i Stockholm. Disponent Rolf Winbergs Peugeot 203 från Mölndal. Komissarie Conrad Columbos sletna Peugeot 403 från Linköping. Majorskan Löfbergs ”Lilla Lila Renault” från Skövde. Bagare Sture Strularsons firmabil från Halmstad. Frherren och playboyen Tyco von Flörténs Reanault Floride från Uppsala. Konfektör Pelle Pralins firma-Renault från Kalmar. Hemmansägare Herman Herrmans Saab 96 från Torsby. Erik Karlssons Saab rallybil från Trollhättan. Jägmästare Jakob Jaegermeisters Simca från Gällivare. Dal- och Kranskullan Ulla Winblads Triumph TR2 från Mora. Ha stort nöje med dessa bilar - jag har det!
2014-11-02, 15:26 | #2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Resten...
... av bilarna:
|
|