|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2015-02-08, 17:26 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
Trainsimulator 2016 i grafik motorn Unreal engine 4?
Dovetails har ju meddelat att de håller på att utvecklar tågsimulatorn in grafik motorn Unreal Engine 4.
Undrar om detta sker i år, har inte sett några nyheter om detta sedan i somras. Länk Har kollat lite på Youtube vidios på Unreal 4, man blir mycket imponerad vad den kan. Länk 1 Berg Länk2 Länk 3 stad Länk 4 Hur man bygger upp lanskap Det kommer verkligen att bli kul att se vad det blir för slutprodukt när de släpper den färdiga versionen. Men vad det innebär för gamla train simulator 2015 med lok och rutter. Det är väl stor risk att de inte kommer att fungera med varandra. Sedan har ju Dovetails köpt upp flight simulator av Microsoft så den kommer kanske att integreras i varandra i framtiden. All landskap ligger ju i flyg simulatorn så då borde det innebära att det blir lättare att bygga rutter. Men detta är ren spekulation av mig. |
|
2015-02-08, 18:12 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
|
Det ser ju riktigt snyggt ut, hoppas att det är som dom säger att den dator som man har idag ska kunna klara av den snygga grafiken utan att det hackar
Angående saker som gjorts till föregående sim så verkar det som att 2016 ska vara frivillig att uppdatera till och 2015 ska man fortfarande kunna använda. "I can say that we are looking at making the next generation Train Simulator an optional upgrade so you can continue to use the current generation product with all of your current add-ons, whether or not you choose to upgrade to the next generation. So, if you are concerned that your machine might not be up to handling Unreal Engine 4, don't worry." |
2015-02-08, 18:15 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 801
|
Hej!
Intressant! Tror inte dagens TS2015 passar in. Blir helt andra datasystem mot varandra, tror jag. |
2015-02-08, 18:16 | #4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
|
Hur ska man egentligen tolka det, får man välja mellan att behålla TS15 med sina addons, eller uppdatera och bli av med allt? Eller får man både och om man så önskar? Det är rätt luddigt skrivet. Med tanke på priserna har jag gjort av med mer pengar på RSCs addons än jag vill tänka på, så det vore ju synd att bli av med allt...
__________________
Mvh Björn Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
2015-02-08, 18:22 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
|
Ja det är en bra fråga, tills de släpper mer info så kan man bara spekulera. Men jag tror att det kommer bli två separata system, men då återstår det att se om exempelvis rutter och tåg i UE4-format följer med gratis. Men man kan alltid hoppas att så är fallet. Kritiken skulle inte vara nådig mot dom iallafall om folk får börja om och köpa allt på nytt igen.
|
2015-02-08, 18:53 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
Dovetails har ju redan gjort ett spel för Unreal 4
Dovetail Games Fishing som de har släppt Rent grafiskt är det ju jättesnyggt men spelet kanske lite tråkigt tror nog tågsimulator blir mycket roligare att spela. Länk Fishing Vi får se hur mycket gammalt som går att överföra till "2016". Jag gissar att rutter är kört men fordon borde väl att få över på något sätt. Det blir kanske 2 parallella system i datorn. Nya "2016" och det gamla "2015". Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-08 klockan 19:05. |
2015-02-08, 19:00 | #7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 801
|
Då är ingen mening att fortsätta att bygga rutter!!!????
|
2015-02-08, 19:20 | #8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
Hittade en intervju från Oktober och där ser det ut som att det inte kommer ut i år (2015) (Men informationen är på rätt lösa grunder)
Länk Länk (för anställning för att bygga upp simulatorn i Unreal Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-08 klockan 19:24. |
2015-02-08, 22:09 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
|
Ja, det verkar som att den personen som de har intervjuat inte är någon som jobbar på DTG.
"Morning good people of Reddit, My name is Martin and I am the social media coordinator for Dovetail Games, the makers of Train Simulator 2015 The user whiterider1 who has created this post is not employed by Dovetail Games and has no connections to us whatsoever. As such, his answers are not official responses by Dovetail Games. Sorry everyone but someone has been playing tricks on you all," |
2015-02-08, 22:33 | #10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
Vi får väl se under våren om det kommer ut nyheter från Dovetail.
Ska de släppa det under hösten (som de brukar göra) så borde vi höra det under våren/sommaren. Jag själv hoppas det, då har de förhoppningsvis även tittat på fysiken. 1: Fixat till bromsarna på tågen 2: Att de rullar som tåg ska rulla (upp och nerför, lastade vagnar) 3: Gummiband effekten (som finns i långa tåg) Sedan om de gjort multiplayer också då är lyckan total. Fixar Dovetail dessa punkter då väntar jag gärna till 2016..... Det kan nog vara rätt smart att lämna själva grafiken till ett annat företag då kan de bara lägga energi på att göra en tågsimulator kring detta. Få Ai att fungera bra att få tågen att fungera bra etc. Tror det är rätt väg att gå. Hittade några till Unreal video som är helt otroliga. Grotta Vägar _ Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-09 klockan 00:40. |
2015-02-09, 01:10 | #11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
|
Ja det ska bli spännande och se när det dyker upp nyheter om TS2016.
Jag skulle vilja se någon funktion när man bygger aktiviteter på enkelspåriga banor, att man kan välja att tåg X ska vänta vid en viss signal tills tåg Y har passerat signal så att tåg X kan passera. Jag tycker det är lite svårt att göra aktiviteter på enkelspåriga banor och den är väldigt känslig för att det ska bli rött kryss. |
2015-02-09, 08:18 | #12 |
Medlem
|
Om vi hittar signaler som by default är röda och inte som idag när de by default är gröna så borde det gå bra att köra på enkelspåriga banor. De enda signaler i verkliga livet som automatiskt går om till grönt efter att ett tåg lämnat sträckan är blocksignaler ute på linjen.
UI4 kan du och jag prenumerera på för 19 dollar i månaden och gör vi något bra så vill de ha några % av vinst också. priset för två pizzor alltså....
__________________
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2015-02-09 klockan 08:20. |
2015-02-09, 18:15 | #13 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
|
Hittade en lång intervju på steamcommunity.com
Där har en av utvecklarna (DTG_Martin utvecklare) som har uttalat sig 12 dec Länk1 Det lutar väl åt att det blir 2 versioner av simulatorn Train simulator 2015 (nuvarande) TS2 (nya tågsimulatorn med UE4) Arbetsnamnet Länk2 (start av denna jättetråd på Steam) Hittade en fundering över contens överföring i unreal4 Länk3 Hittade en tutorial hur man bygger vägar och Järnvägar Tyvärr är den inte för Unreal 4 men vi kan väl hoppas att det är så här man bygger järnväg när den kommer ut kanske Länk4 Vid ca 4 min bygger han järnväg Länk5 Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-09 klockan 20:21. |
2015-02-11, 23:19 | #14 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
Inget vi brukar i simulatorn idag kommer att fungera i den nya generationen utav simulatorn. Det kommer kräva en ny-export utav modellen i fråga.
Inte mig emot, jag kommer att behålla min nuvarande version och även ha den nya, och kommer fokusera mina modeller mot den nya generationen utav simulatorn. För UE4 kommer ebjuda mycket bättre möjligheter för oss modellskapare att göra snygga modeller och även framhäva dom på ett rättvist sätt. Men den värdelösa motorn som TS använder i dagsläget så är det knappt att någon ser detaljerna på ens modeller om dom är tillräckligt små. Hoppas personligen på en bättre pipeline för att få in modellerna i simulatorn samt ett enklare script-språk så som C# eller Java vilket man kan använda i UE4. |
2015-02-13, 11:44 | #15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 801
|
Hej!
Jag är fortfarande osäker om hur det går för rutterna, kan de användas till den nya simulator? Tacksam för enkel svar.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-02-13 klockan 11:45. |