|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-04-05, 15:51 | #1 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
Vilket är bäst, MSTS eller Trainz
Man kan ju börja fundera. Vilket spel är bäst, vilket säljs mest? Jag såg igår att ICA Maxi säljer Trainz för 79:-.
Snacka om prissänkning!!!!!! |
|
2003-04-05, 16:18 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Hej balderstorp!
Egentligen dumt att ställa den frågan. Dom som gillar Trainz, kommer säga att det är bättre och dom som gillar MSTS, kommer säga att det är bättre. Bäst är att testa båda själv och se vad man gillar (man kanske gillar båda!?). Du skulle ställt en fråga på både Trainz- och MSTS-forumet om vad som är bra och dåligt med respektive "spel". Alltså på detta forum frågar du vad som är bra och dåligt med MSTS och på Trainz-forumet frågar du samma sak om Trainz! Att ICA säljer Trainz för 79:- är väl inte konstigt???? UTC har ju funnits ett tag nu. UTC kan man säga är Trainz 2. MSTS kommer nog också sjunka i pris när 2 släpps (om den kommer!?). http://pirpen.cjb.net/ |
2003-04-05, 16:27 | #3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Att Trainz 1.1 säljs för 79 beror på att den svenska distributören antagligen tog in ett för stort lager och att Trainz UTC kom ut ganska snabbt efter att 1.1 kom vilket gjorde att efterfrågan på den första versionen kraftigt sjönk när man kan få i stort sett ett helt nytt spel i och med UTC.
Trainz UTC jämfört med Trainz 1.1 är som att jämföra Windows 3.1 med Windows XP. /Fredrik Forumvärd |
2003-04-05, 16:54 | #4 |
Senior Member
|
Jag håller med Pierre om att du borde ställa frågan i varsitt forum för vi har haft rejäla krig i detta forumet när det har handlat om skillnader mellan Trainz och msts o.s.v.
Fredik: Kanske skulle låsa denna tråden för vi vet ju alla till 90% hur det kommer att gå i denna tråden. Mvh:Trigger http://medlem.spray.se/farjestad5 |
2003-04-07, 16:39 | #5 |
Medlem
|
Jag skule nog säga så här att BVE och Msts är dom bästa Tåg trafiks simulatorerna medans trainz är mer lik en simulator för en modeljärnväg med verklighets anknytning.
men det här är ju vad jag tycker. |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? | Pierre | Off-topic | 8 | 2003-03-04 23:18 |
Trainz eller MSTS? | cambiata | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2002-12-29 01:09 |
Hjälp önskas... | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2002-11-13 11:07 |
MSTS, Trainz eller 'glöm mig'? | Pursche | Off-topic | 28 | 2002-06-20 00:27 |
Vilken är bäst av Trainz och MSTS? | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2002-03-10 15:10 |