|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2015-06-22, 15:39 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2015
|
Byggnader sökes!
Hallå hallå! Jag håller på med ett projekt Gävle - Tierp och undrar om någon kanske vet nån station eller byggnad som finns på den rutten? Har sökt en massa men hittar inte ett skit. Tack i förväg!
|
|
2015-06-26, 18:00 | #2 |
Medlem
|
Är dessvärre brist på unika byggnader. Det flesta är gjorda för malmbanan som newS bygger, men annars finns Sala Station på Dalabanan och Alvesta station på Södra stambanan. Jag tror också att gamla Stockholm Norra finns norr om centralstationen, men den heter något helt annat. Annars får man göra egna objekt eller ta något annat liknande och använda det. (T.ex. använder jag brittiska plattformar för pendeltågsstationer i mitt nya ruttprojekt.
Själv söker jag efter dels GSM-mastar, men också stora och breda järnvägstunnlar sprängda i berg. (Typ "Grödingebanan" & "Arlandabanan" ungefär). Visst, de har ingenting med Nynäsbanan med att göra... De runda bergtunnlar som finns just nu är för små, tycker jag.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2015-06-26, 21:53 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2015
|
Förstod väl det, men då får jag väl lära mig hur jag gör sådana objekt själv då. Och jag håller helt med att tunnlarna är bättre som stora och sprängda som du beskriver det.
|